می خوام رژیم لاغری بگیرم،چی نخورم ؟؟؟

می خوام رژیم لاغری بگیرم،چی نخورم ؟؟؟

نوشیدنی‌های قندی بسیار موثر در چاقی

نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه از ناسالم‌ترین مواد‌غذایی هستند. نوشابه حتی اگر حاوی کالری زیادی هم باشد اما مغز آن را مانند یک ماده غذایی جامد در نظر نمی‌گیرد و در نتیجه شما را سیر نمی‌کند. شکر مایع احساس سیری نمی‌دهد و برای جبران شما ناچارید بیشتر غذا بخورید.

سیب‌زمینی سرخ کرده

سیب‌زمینی غذایی سالم و غنی است اما وقتی سرخ می‌شود کالری بالایی دارد. مصرف سیب‌زمینی سرخ شده و چیپس باعث افزایش وزن می‌شود. سیب‌زمین سرخ شده و کبابی نیز ممکن است حاوی مواد سرطانی باشد. در نتیجه بهتر است سیب‌زمینی را ساده و آب پز بخورید.

مصرف آب نبات

آب نبات‌ها سرشار از شکر و روغن‌های اضافی هستند و البته کالری بالا و مواد مغذی کمی دارند. یک آب نبات متوسط حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری دارد. معمولا آب نبات‌ها در مغازه‌ها بسیار دم دست‌اند و مشتری را جذب می‌کنند اما سعی کنید از آنها دوری کنید و میوه و آجیل را جایگزین آنها نمایید.

نان سفید

نان سفید بسیار تصفیه شده و مقدار زیادی شکر دارد و سطح قند را بسیار بالا می‌برد. مطالعه‌ای نشان داده که خوردن دو تکه نان سفید (۱۲۰ گرم) در روز باعث افزایش ۴۰ درصدی وزن می‌شود. می‌توانید به جای آن نان گندم استفاده کنید که دارای گلوتن است. نان ذرت نیز جایگزین خوبی است.

شیرینی‌ها، کلوچه و کیک‌ها

این خوراکی‌ها مواد نا سالمی مانند شکر اضافه و آرد تصفیه شده دارند و گاهی حاوی چربی مصنوعی نیز هستند و باعث بیماری‌هایی می‌شوند. این مواد کالری بالایی دارند بدون اینکه مواد مغذی‌ای داشته باشند و بعد از خوردن آنها به سرعت گرسنه می‌شوید. به جای آنها می‌توانید شکلات تلخ استفاده کنید.

مصرف آبمیوه‌های فرآوری شده

آبمیوه‌هایی که در سوپرمارکت یافت می‌شوند درصد کمی میوه‌ی طبیعی دارند و به اندازه‌ی نوشابه و یا بیشتر از آن قند و کالری دارند.

 پیتزا

پیتزاها دارای کالری بالا و مواد ناسالمی چون آرد تصفیه شده و گوشت فرآوری شده‌اند. اگر می‌خواهید پیتزایی سالم بخورید آن را در خانه تهیه کنید.

قهوه با کالری بالا

قهوه چندین ماده‌ی فعال بیولوژیکی از جمله کافئین دارد. این مواد سوخت و ساز را بالا می‌برند و چربی را در مدت زمان کوتاه می‌سوزانند اما اگر خامه یا شکر داشته باشند اثر مثبت‌شان کاهش می‌یابد. پس اگر آن را مصرف می‌کنید بدون شکر و خامه مصرف کنید.

بستنی

بستنی سرشار از کالری و شکر است و برای لاغری مضر. اگر می‌توانید بستنی را با شکر کم و عناصر سالم مثل ماست پرچرب میل کنید.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


اینقدر «زهر» نخورید

بلند بگویید "آرسنیک". حتی تلفظ این نام هم حس سمی بودنش را منتقل می‌کند. با وجود اینکه این ماده به عنوان زهر استفاده می‌شود، اما به طرق مختلف از طریق غذایی که می‌خوریم وارد بدنمان می‌شود.

2215

خاصیت های بی نظیر گندمک

گندمک تنقلاتی بو داده یک میان وعده بسیار مفید انرژی زا به شمار می‌رود که حاوی ویتامین های گروه B و املاحی نظیر آهن، روی و مس است.

511

در این ماهها بارور نشوید

کودکانی که نطفه آنها در ماه های تابستان بسته شده از سلامت کمتری برخوردارند. در پی کشف این حقیقت، دانشمندان پیشنهاد می کنند زنانی که قصد بارداری دارند، از «تیرماه سمی» بپرهیزید.

1863

عوارض منفی پرخوری

وقتی زیاد از حد مجاز و مورد نیاز بدنتان غذا مصرف می کنید و به پرخوری روی می آورید بهتر است بدانید بدنتان را در معرض انواع بیماری ها و واکنش های مختلف قرار می دهید.

781

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.