نکات کلیدی برای روزه داری در فصل گرما

نکات کلیدی برای روزه داری در فصل گرما

توصیه های پزشکی برای روزه داری در گرما
   
فایده روزه داری برای یک فرد سالم که واجد شرایط روزه گرفتن است، بیش از ضررهای آن بوده و برای سلامتی و بهبود ارگانها و مکانیزم سوخت و ساز بدن او مفید است. لیکن رعایت برخی نکات و اصول تغذیه‌ای در هنگام روزه داری واستفاده از رژیم غذایی متناسب با روزه داری باعث میشود، بتوانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای معنوی آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.
خوردن غذاهای آب پز یا با چربی و نمک کم در ماه رمضان توصیه میشود تا در طول روز باعث تشنگی شما نشود.

مصرف غذاهای سرخ کردنی مانند انواع کوکوها، بادمجان و فست فودها به ویژه در وعده سحر باعث ایجاد تشنگی میگردد.

 نان و پنیر با سبزی، گردو یا عسل برخی از بهترین مواد غذایی هستند که می توانید در هنگام افطار در ماه رمضان استفاده کنید.

انواع سوپ یا آش های سبک نیز یکی از بهترین غذاها برای افطار است

در فاصله بین افطار تا سحر بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مصرف شربت تخم شربتی و خاکشیر در وعده سحر به شما کمک میکند تا در طول روز کمتر احساس تشنگی کنید.

دانه‌های تخم شربتی و خاکشیر به دلیل جذب آب در دانه های خود، باعث شده در طول روز آب بدن خود را دیرتر از دست داده و کمتر تشنه شوید.
استفاده از نوشیدنی‌های سنتی مانند عرق کاسنی، عرق نعناع و خاکشیر بعد از افطار تا هنگام سحر برای کاهش عطش و تشنگی در طول روز ضروری است.

ماه رمضان، روزه داری در تابستان، ثواب روزه، فواید روزه، مضرات روزه
برای باز کردن افطار خود توصیه میشود با دو لیوان آب جوش ولرم و خرما این کار را انجام دهید.

استفاده از شیر و عسل یا شیر و خرما نیز در افطار مفید است.

توصیه میشود برای باز کردن روزه خود از خوردن ناگهانی آب یخ و یا آبمیوه و نوشابه های گازدار پرهیز کنید
    با توجه به زمان کم بین وعده افطار تا سحر در ایام روزه داری در گرما، سعی کنید حتما در فاصله این دو وعده از مواد غذایی دارای کربوهیدرات مانند نان یا غلات استفاده کنید.

این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی، افت فشار و قند خون شود
    خوردن انواع سبزیها و میوه‌جات به خصوص گلابی ، انگور ، هلو ، هندوانه و انجیر توصیه میگردد. میوه‌ها به علت داشتن پتاسیم فراوان در ایجاد تعادل نمدر خون دخالت می کنند ضمناً چون حاوی آب فروانی هستند برای پیشگیری از تشنگی مفید می باشند

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


نخوردن سحری موجب چاقی می‌شود

برخلاف تصور برخی افراد، روزه بدون سحری نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه به دلیل افت شدید قند خون در طی روز موجب می شود تا شخص روزه‌دار در زمان افطار تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای شیرین و چرب پیدا کند و همین موضوع در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

16

6 خوراکی انرژی زا برای روزه دارن

روزه گرفتن در تابستان که روزهای داغ و بلندی دارد خیلی هم ساده نیست و اگر در هنگام سحری مواد انرژی زا نخورید صد در صد بیمار خواهید شد. در این پست ما شما را با ۶ خوراکی معجزه گر آشنا میکنیم.

3950

6 هشدار جدی کمبود ویتامین ب 12 در زنان

توانایی بدن یک زن برای جذب ویتامین ب ۱۲ به تدریج و با افزایش سن، کاهش می یابد. محققان آمریکایی نشان می داده اند که ۴ درصد از زنان بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سال از کمبود این ویتامین رنج می برند.

63

راههای سرحال بودن در صبح

در زندگی‌های پر مشغله‌ی ما، اولین چیزی که کنار گذاشته می‌شود خواب است و صورتمان هم اولین جاییست که این فقدان را آشکار می‌کند.

96

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.