نکات کلیدی برای روزه داری در فصل گرما

نکات کلیدی برای روزه داری در فصل گرما

توصیه های پزشکی برای روزه داری در گرما
   
فایده روزه داری برای یک فرد سالم که واجد شرایط روزه گرفتن است، بیش از ضررهای آن بوده و برای سلامتی و بهبود ارگانها و مکانیزم سوخت و ساز بدن او مفید است. لیکن رعایت برخی نکات و اصول تغذیه‌ای در هنگام روزه داری واستفاده از رژیم غذایی متناسب با روزه داری باعث میشود، بتوانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای معنوی آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.
خوردن غذاهای آب پز یا با چربی و نمک کم در ماه رمضان توصیه میشود تا در طول روز باعث تشنگی شما نشود.

مصرف غذاهای سرخ کردنی مانند انواع کوکوها، بادمجان و فست فودها به ویژه در وعده سحر باعث ایجاد تشنگی میگردد.

 نان و پنیر با سبزی، گردو یا عسل برخی از بهترین مواد غذایی هستند که می توانید در هنگام افطار در ماه رمضان استفاده کنید.

انواع سوپ یا آش های سبک نیز یکی از بهترین غذاها برای افطار است

در فاصله بین افطار تا سحر بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مصرف شربت تخم شربتی و خاکشیر در وعده سحر به شما کمک میکند تا در طول روز کمتر احساس تشنگی کنید.

دانه‌های تخم شربتی و خاکشیر به دلیل جذب آب در دانه های خود، باعث شده در طول روز آب بدن خود را دیرتر از دست داده و کمتر تشنه شوید.
استفاده از نوشیدنی‌های سنتی مانند عرق کاسنی، عرق نعناع و خاکشیر بعد از افطار تا هنگام سحر برای کاهش عطش و تشنگی در طول روز ضروری است.

ماه رمضان، روزه داری در تابستان، ثواب روزه، فواید روزه، مضرات روزه
برای باز کردن افطار خود توصیه میشود با دو لیوان آب جوش ولرم و خرما این کار را انجام دهید.

استفاده از شیر و عسل یا شیر و خرما نیز در افطار مفید است.

توصیه میشود برای باز کردن روزه خود از خوردن ناگهانی آب یخ و یا آبمیوه و نوشابه های گازدار پرهیز کنید
    با توجه به زمان کم بین وعده افطار تا سحر در ایام روزه داری در گرما، سعی کنید حتما در فاصله این دو وعده از مواد غذایی دارای کربوهیدرات مانند نان یا غلات استفاده کنید.

این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی، افت فشار و قند خون شود
    خوردن انواع سبزیها و میوه‌جات به خصوص گلابی ، انگور ، هلو ، هندوانه و انجیر توصیه میگردد. میوه‌ها به علت داشتن پتاسیم فراوان در ایجاد تعادل نمدر خون دخالت می کنند ضمناً چون حاوی آب فروانی هستند برای پیشگیری از تشنگی مفید می باشند

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


آیا سرخ کردن ماهی فواید آن را میسوزاند؟

ماهی جزء لذیذترین غذا‌هاست و در منوی بین المللی هر کشوری چندین غذا با ماهی وجود دارد. ما ایرانی ها اکثر ماهی‌های موجود را یا کباب میکنیم یا سرخ. ماهی‌ها، مخصوصا ماهی‌های چرب‌تری مانند سالمون، ساردین، قزل‌آلا یا کیلکا، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.​

2339

مکیدن انگشت در سنین پایین و راه حل های موثر برای آن

عادت مکیدن انگشت (انگشت شست) در میان کودکان شایع بوده و در اغلب اوقات به عنوان عادت طبیعی تلقی شده که نباید نگران آن بود. کودکان غالبا در 2 سالگی یا در هنگام پیدایش و درآمدن دندان‌‌های دائمی این عادت را کنار می‌‌گذارند

409

مصرف بادام زمینی مؤثر در سلامت قلب

مصرف بادام زمینی از قلب محافظت کرده و ریسک ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد. مصرف روزانه بادام زمینی فواید زیادی برای سلامت دارد که از آن جمله می‌توان به حفظ سلامت قلب تا تامین مواد مغذی فراوان برای بدن و کاهش ریسک بیماری عروق کرونر در جهت کنترل چاقی اشاره کرد.

470

با دردهای مفاصل حاصل از خانه تکانی چه کنیم؟

کسانی که دیسک گردن و دیسک کمر دارند نباید در هنگام خانه تکانی زیاد خم و راست شوند چون درد آنها بیشتر می شود و باعث شعله ور شدن بیماری آنها خواهد شد.

1229

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.