خوردن این غذا در شب ها ممنوع

خوردن این غذا در شب ها ممنوع


به یاد داشته باشید، محرومیت از خواب باعث تغییر ساختار ژنتیکی شما شده و بر شاخص توده بدنی تان (BMI) تاثیر می گذارد. بنابراین افزایش وزن را تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که اجتناب از مصرف شام به کاهش وزن کمک نکرده و باعث می شود بدن شما به جای چربی بیشتر عضله را بسوزاند.

قهوه

کافئین می تواند شما را بی خواب کرده و باعث شود ساعت ها بدون دلیل بیدار بمانید. همچنین مشخص شده است که کافئین مراحل طبیعی خواب و سازش خواب عمیق را تغییر می دهد. کمبود خواب در شب می تواند عملکرد شناختی را مختل کرده و خستگی روزانه را بیشتر کند.

اگر به فکر تعویض قهوه عادی به قهوه بدون کافئین هستید، بهتر است بدانید که به جای ترک کردن قهوه باید آن را با نوشیدنی های گیاهی دیگر جایگزین کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک فنجان چای آرامش بخش بابونه را که به هضم و ترویج خواب کمک می کند با یک فنجان قهوه تعویض کنید.

الکل

الکل می تواند یک اثر خواب آلودگی ایجاد کند، اما باعث خواب عمیق نمی شود. با توجه به بررسی که در سال ۲۰۱۳ از ۲۷ مطالعه در مورد تاثیر نوشیدن الکل در خواب شبانه برداشت شد نشان می دهد، اگر چه الکل زمان خوابیدن را افزایش می دهد اما خواب عمیق را کاهش می دهد. این ماده خواب REM (حرکت سریع چشم) را کاهش دهد و بر حافظه شما تأثیر می گذارد.

یک خواب آرام، شامل ۶ تا ۷ دوره خواب REM است. با مصرف الکل این دوره ها در بدنتان به ۱ یا ۲ دوره کاهش می یابد. الکل همچنین می تواند خروپف را به دلیل این که تمام ماهیچه های بدن، از جمله ماهیچه های گلو را شل می کند، افزایش دهد و در نتیجه باعث کاهش توانایی بدن برای تنفس و انسداد راه هوایی شود.

گوشت قرمز

یکی از مواد غذایی که نباید شب ها مصرف شود گوشت قرمز است. خوردن استیک یا سایر غذاهای تهیه شده با گوشت قرمز می تواند شما را بی خواب کند. با توجه به مقدار بالای چربی و پروتئین، این غذاها زمان زیادی را برای هضم طلب می کنند و بدین ترتیب بدن در طول فرایند هضم، بیدار می ماند. بنابراین صبح روز بعد از خوردن آن ها احساس خستگی می کنید.

به جای خوردن استیک ضخیم و آبدار، گوشت بدون چربی و سبزیجات را انتخاب کنید. با این حال، از مصرف سبزیجات باد دار مانند گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث ایجادگاز شکمی شوند.

حبوبات

حبوبات اگرچه سالم هستند اما جزء دسته مواد غذایی که نباید شب ها مصرف شود محسوب می شوند. لوبیا و حبوبات دارای فیبر محلول هستند و می توانند در طول شب نفخ و درد شکم ایجاد کنند. در واقع، افزایش گاز شکم یکی از عوارض جانبی شایع در رژیم های غذایی حاوی فیبر زیاد است. غذاهای حاوی پنیر زیاد

پنیر فراوان روی پیتزا بسیار خوشمزه است. اما می تواند شما را بی خواب کند.  پنیر برای سلامتی شما مفید است و حتی خواب را ترویج می دهد. زیرا حاوی آمینو اسید تریپتوفان است که باعث القای خواب می شود. با این حال، خوردن پنیر های پر چربی به خصوص در شب، می تواند هضم را به شدت کند کند. به علاوه، این ماده کالری زیادی نیز دارد.

شما می توانید از پنیر بدون چربی، پنیر موتزارلا یا پنیر کم چرب ریکوتا استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید اعتدال کلید سلامت بدن شما است.

نوشیدنی های غیر الکلی گاز دار

نوشیدنی های غیر الکلی گاز دار مانند نوشابه نه تنها کالری زیادی دارند، بلکه ماهیتشان اسیدی نیز می باشد. نوشیدن نوشابه در شب می تواند فشار معده را افزایش دهد و باعث درد معدهشود.

همچنین مقدار قند زیاد در بسیاری از نوشیدنی های گازدار سبب افزایش سطح انرژی شما می شود و خواب را مختل می کند. علاوه بر این، قندهای خاص و شیرین کننده های مصنوعی می توانند گاز و نفخ را در دستگاه گوارش بیشتر کنند. بعضی از نوشیدنی ها، به ویژه نوشیدنی های رژیمی، حاوی کافئین هستند که خواب را مختل می کنند.

شکلات و آب نبات

اگرچه شکلات حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. اما اصلا خوراکی مناسبی برای خوردن در شب نیست. این موضوع به ویژه در مورد شکلات تلخ بیشتر صدق می کند. این ماده شامل محرک هایی مانند کافئین و تئوباریم است. این محرک ها می تواند شما را بیدار نگه دارند. شکلات شیری معمولی، هرچند کافئین کمتری دارد، اما غنی از شکر و چربی است. بنابراین در کل شکلات نیز جزء مواد غذایی که نباید شب ها مصرف شود می باشد.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


اجازه ندهید مدرسه باعث آسیب به کودک شود.

همه پدر و مادرها دوست دارند که مدرسه رفتن منجر به رشد و بالندگی و سلامت فردی و اجتماعی فرزندانشان شود. در این میان، حفظ تندرستی دانش‌آموزانی که هر روز با کیف و کتاب‌های سنگین‌شان به کلاس‌هایی با نیمکت‌های یکسان‌سازی نشده می‌روند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

6

چاق شدن صورت با راهکارهای طبیعی

بسیاری از ما با کوچک ترین تغییر دربرنامه و رژیم غذایی مان با لاغری صورت رو به رو می شویم به طور کلی لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد.کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت مان را از دست بدهیم و صورتمان لاغر شود.

21

18 راه کاهش چربی‌های شکم و پهلو

ادویه‌های بیشتری به غذاهایتان اضافه کنید، ادویه به خوش اندامی شما کمک خواهد کرد.

1679

مصرف زیاد فلفل و زردچوبه ممنوع

مصرف زیاد فلفل و زردچوبه گاهی موجب بروز زخم معده می‌شود

1460

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.