پاییز و خشکی پوست!

 پاییز و  خشکی پوست!

  • تا می‌توانید امگا 3 به بدنتان برسانید. یک رژیم غذایی سرشار از این ماده که در مواد غذایی همچون ماهی و انواع و اقسام آجیل وجود دارد، می‌تواند به شما برای رساندن این چربی لازم کمک شایانی کند پاییز و زمستان هم مثل بهار و تابستان آب بنوشید. کاهش آب بدن بر افزایش خشکی پوست اثرات زیانباری می‌گذارد. از این‌رو نوشیدن آب در فصل سرد را فراموش نکنید

     

  •  بر عکس نوشیدن آب، مایعاتی همچون قهوه یا نوشابه‌های گازدار که در آنها از کافئین و کولا استفاده شده می‌تواند مضر باشد؛ زیرا این دو ماده استفاده شده خودشان در افزایش خشکی پوست اثرگذارند اگر برای فرار از احساس سردی به حمام با آب داغ پناه می‌برید به خاطر داشته باشید که نباید زیاد این کار را انجام دهید. صابون و گرمای داخل حمام باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی مترشحه از منافذ پوست می‌شود و این روند به خشک شدن بیشتر پوست می‌انجامد

     

  • فلفل کمتری در این فصل به غذاهایتان بزنید. این ماده نیز سیستم آبرسانی به پوست را مختل می‌کند و سوز و سرما می‌تواند راحت‌تر پوست‌تان را دچار خشکی کند

     

  • در پاییز هم مثل تابستان از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. می‌توانید به جای این کرم‌ها از مواد طبیعی‌تری هم استفاده کنید: شب‌ها قبل از خواب با چند قطره روغن زیتون پوست پشت دست خود را مالش دهید

     

  • تولید کلاژن برای حفظ پوست را به غذاهایتان بسپارید. ویتامین‌های گروه A,B,C و E می‌توانند با تولید کلاژن از پوست محافظت کنند. در فصل پاییز برای آن‌که پوستتان کمتر دچار عوارض و آسیب فصلی شود سراغ خوردن غذاهایی بروید که این ویتامین‌ها را در خود داشته باشند

     

  •  درست است که در پاییز از شدت تابش آفتاب و اشعه مضر خورشید کاسته می‌شود، اما این اشعه‌ها هر قدر هم کم، همچنان برای پوست مضرند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در فصل پاییز هم از ضدآفتاب هنگام بیرون رفتن، به‌خصوص در مواقع ظهر غافل نشوید

     

  •  بخور دادن به پوست می‌تواند راه‌ حل کمابیش مناسبی برای جلوگیری از خشکی، پوسته‌پوسته شدن و آبرسانی به سلول‌ها باشد. یک حوله یا پارچه روی سرتان بیندازید و چند دقیقه صورت‌تان را بخور دهید

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


آیا سرخ کردن ماهی فواید آن را میسوزاند؟

ماهی جزء لذیذترین غذا‌هاست و در منوی بین المللی هر کشوری چندین غذا با ماهی وجود دارد. ما ایرانی ها اکثر ماهی‌های موجود را یا کباب میکنیم یا سرخ. ماهی‌ها، مخصوصا ماهی‌های چرب‌تری مانند سالمون، ساردین، قزل‌آلا یا کیلکا، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.​

2339

مکیدن انگشت در سنین پایین و راه حل های موثر برای آن

عادت مکیدن انگشت (انگشت شست) در میان کودکان شایع بوده و در اغلب اوقات به عنوان عادت طبیعی تلقی شده که نباید نگران آن بود. کودکان غالبا در 2 سالگی یا در هنگام پیدایش و درآمدن دندان‌‌های دائمی این عادت را کنار می‌‌گذارند

409

مصرف بادام زمینی مؤثر در سلامت قلب

مصرف بادام زمینی از قلب محافظت کرده و ریسک ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد. مصرف روزانه بادام زمینی فواید زیادی برای سلامت دارد که از آن جمله می‌توان به حفظ سلامت قلب تا تامین مواد مغذی فراوان برای بدن و کاهش ریسک بیماری عروق کرونر در جهت کنترل چاقی اشاره کرد.

470

با دردهای مفاصل حاصل از خانه تکانی چه کنیم؟

کسانی که دیسک گردن و دیسک کمر دارند نباید در هنگام خانه تکانی زیاد خم و راست شوند چون درد آنها بیشتر می شود و باعث شعله ور شدن بیماری آنها خواهد شد.

1229

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.