فواید ورزش کردن با شکم خالی

فواید ورزش کردن با شکم خالی

به تازگی در  نیویورک تایمز مقاله ای منتشر شده که نشان می دهد که خوردن غذا قبل از تمرین لزوما بر عملکرد تاثیر نمی گذارد. نویسنده ذکر کرده که دوچرخه سواران قبل از فعالیت با خوردن نوشیدنی های شیرین می توانند ۲۰ دقیقه تمرینات شدید و بدون هیچ مشکلی داشته باشند. تحقیقات همچنین نشان داده است خوردن کربوهیدرات قبل از ورزش به راحتی قابل هضم  بوده و شما را قادر به انجام فعالیت طولانی تر می کند. حال واقعیت چیست؟ آیا باید قبل از انجام تمرینات ورزشی غذا بخوریم؟ یا ورزش کردن با شکم خالی مفید است؟ با ما همراه شوید تا پاسخ سوالات را دریابید.

چرا ورزش کردن با شکم خالی مفید است؟
هنگامی که شما با شکم خالی ورزش می کنید اساسا بدن خود را مجبور به سوزاندن چربی می کنید. این فرآیند توسط سیستم عصبی سمپاتیک، کنترل شما بر این سیستم با ورزش و کمبود مواد غذایی فعال می شود. ترکیب شکم خالی و ورزش حداکثر تاثیر را بر روی عوامل سلولی و کاتالیزور، که نیروی تجزیه چربی و گلیکوژن برای تولید انرژی دارند، می گذارد. اما یک مطالعه نشان داده که غذا خوردن قبل از تمرین هوازی منجر به کاهش وزن و چربی بدن شده، در حالی که خوردن غذا قبل از تمرینات ساده تنها وزن را کاهش می دهد.

ورزش کردن با شکم خالی
ورزش کردن با شکم خالی در بازده استرس اکسیداتیو نیز موثر است. استرس اکسیداتیو باعث می شود ماهیچه ها به طور فزاینده ای انعطاف پذیر شده، ظرفیت عضلانی افزایش یافته و نیروی مقاومت در برابر خستگی در ماهیچه ها تولید شود. همچنین تمرین با گرسنگی با عوامل اصلی پیری عضلات مبارزه می کند.
جالب است بدانید این ترکیب منجر به ایجاد مکانیسمی می شود که در آن بافت مغز و ماهیچه بازیافت می شود. ورزش با این حالت می تواند باعث تحریک ژن ها و عامل رشد شود. و این بدین معناست که ورزش کردن با شکم خالی به مغز، اعصاب و فیبرهای عضلانی کمک می کند تا جوان باقی بماند. در کل اثر ترکیب ورزش و گرسنگی برای بدن چیزی فراتر از سوزاندن چربی و از دست دادن وزن است.

ورزش قبل از صبحانه
شکم خالی به حالتی گفته می شود که فرد حداقل بین ۱۶ الی ۱۸ ساعت چیزی نخورده باشد پس اگر می خواهید در طول روز به این سبک ورزش کنید باید از ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر چیزی نخورده این یعنی عملا باید صبحانه، ناهار و شام را حذف کنید که این کار غیر ممکن است پس بهترین زمان برای اجرای این متد قبل از صبحانه است.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


رنگ لب خبر می دهد از سِر درون!

اگر لب های شما صورتی، صاف و نرم هستند، جای نگرانی نیست و باید بدانید از سلامت خوبی برخوردار هستید. تنهای کاری که باید کنید نوشیدن آب کافی و مرطوب نگه داشتن لب هاست. اما اگر لب هایتان ترک خورده، خشک و پوسته پوسته، بی رنگ و غیره است، باید حواستان بیشتر به سلامتی تان باشد، چون امکان دارد این علائم نشان دهنده ی مشکلی در درون بدن تان باشد.

12

چرا نباید قوز کنیم ؟؟

وضعیت قرارگیری مناسب بدن به اندام‌های داخلی شکم این امکان را می‌دهد که بدون فشار اضافی که می‌تواند باعث اختلال درجریان طبیعی و عملکرد دستگاه گوارش شود، وضعیت طبیعی‌شان را به خود بگیرند.

14

خواص بی نظیر سنجد

سنجد سرشار از فیبر و منبع غنی از کلسیم است؛ برای همین خوردن آن به پیران و مادران شیرده توصیه می‌شود زیرا هم جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد و هم دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و هم سردردهای میگرنی را درمان می‌کند و هم نسیان و آلزایمر را کاهش می‌دهد و هم موجب تیزهوشی نوزاد شیر‌خوار می‌شود.

19

برنج پخته شب مانده را نخورید!!

برنج پخته‌شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای رشد باکتری‌ها محسوب می‌شود که باید در زمان کوتاهی پس از پخت مصرف شود، در غیر این صورت باید برنج پخته‌شده را در یخچال نگهداری کرد زیرا محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها محسوب می‌شود.

48

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.