سیگاری ها با چند روش سلامتی ریه های خود را بهبود ببخشید

سیگاری ها با چند روش سلامتی ریه های خود را بهبود ببخشید

دکتر نورمن ادلمن، دبیر ارشد پزشکی انجمن آمریکایی ریه می گوید: هنگامی که این کیسه های هوا با سیگار کشیدن آسیب می بینند؛ ریه ها و قلب سخت تر به اکسیژن مورد نیاز دسترسی پیدا می کنند؛ که این مسئله می تواند منجر به تنگی نفس شود. اما راه هایی برای کمک به بهبود ریه ها و افزایش ظرفیت ریه پس از ترک سیگار وجود دارد.

ورزش های قلبی عروقی
راه رفتن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و یا تمرین کردن با تجهیزات تناسب اندام، به صورت چندین بار در هفته اولین پیشنهاد است. ادلمن می گوید: “ورزش هوازی بهترین کاری است که می توانید برای افزایش ظرفیت ریه پس از ترک سیگار انجام دهید.” حرکت عضلات بزرگ بدن، تقاضا برای دریافت اکسیژن را افزایش می دهد؛ و توانایی ریه ها را در دریافت هوا، بیشتر می کند. طبق نظر ادلمن، این ورزش ها کمک خواهد کرد که سیستم تنفسی قوی تر شده و در نهایت ممکن است ظرفیت ریه ها افزایش یابد.

اضافه کردن شنا به تمرینات روزانه
به گفته آلیس برون، فیزیولوژیست ورزشی و سخنگوی شورای ورزش آمریکا، شنا کردن ماهیچه های بیشتری را درگیر فعالیت می کند؛ و نیاز به ظرفیت بیشتر ریه نسبت به سایر انواع فعالیت های قلبی عروقی دارد. برون می گوید: “ظرفیت ریه افراد شناگر در شرایط پیک می تواند سه برابر بیشتر از میانگین افراد باشد.” اون توصیه می کند حداقل یک بار در هفته سعی کنید به شنا بپردازید؛ تا تمرین خوبی برای ریه های خود باشد.

 
خوردن سیب
در مطالعه ای بریتانیا روی
۲۵۰۰ مرد، که نتیجه اش در مجله “Thorax” منتشر شد؛ نشان داده شد که مصرف منظم سیب با افزایش ظرفیت ریه همراه است. مردانی که پنج عدد یا بیشتر، سیب در هفته مصرف می کردند، بیشترین ظرفیت ریه را داشتند. ادلمن می گوید مطالعات دیگری نشان می دهد که خوردن سیب خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد؛ و مقاومت در برابر عفونت های تنفسی را بهبود می بخشد.

ورزش یوگا
تنفس متمرکز برای تمرین یوگا، ممکن است به افزایش ظرفیت ریه کمک کند. در یوگا تمرینات عضلات دیافراگم را انجام می شود؛ که در طول تنفس، رگ ها را گسترش می دهد و اجازه می دهد هوای بیشتر به ریه ها استنشاق شود. برون می گوید: “وجود هوای بیشتر در ریه ممکن است در نهایت ریه ها را گسترش دهد و ظرفیت ریه را افزایش دهد.” اگر فرصت انجام ورزش یوگا را نداشته باشد؛ برون می افزاید: انجام تمرینات تنفس عمیق نیز می تواند سلامت سیستم تنفسی شما را بهبود بخشد و ممکن است ظرفیت ریه را افزایش دهد.

 
تمرین با آلات موسیقی بادی
ادلمن می گوید تمرین و نواختن با یک آلت موسیقی بادی، یک راه خوب برای استفاده بیشتر از ریه ها است؛ که ممکن است ظرفیت ریه را بهبود بخشد. بهترین سازهای موسیقی بادی برای افزایش ظرفیت ریه شامل کلارینت، فلوت، اوبی، توبوت، ترومپت یا ترومبون، است. همچنین در این زمینه آواز نیز ممکن است مفید باشد.

صبر کردن!
افزایش ظرفیت ریه پس از ترک سیگار نیازمند زمانی طولانی است. ادلمن می گوید که بدون توجه به آنچه شما انجام می دهید، این اتفاق یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. به گفته انجمن ریه آمریکا، دو هفته تا سه ماه طول می کشد تا عملکرد ریه شروع به تغییر کند؛ و بعد از ترک سیگار و حتی تا
۹ ماه بهبود عملکرد آن ادامه می یابد. اما ورزش منظم، رژیم سالم و ادامه دادن ترک سیگار به بهبود سلامت ریه ها و افزایش ظرفیت ریه در طول زمان کمک می کند.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


ماده فوق العاده برای سفید کردن دندان در خانه

بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

13

توانایی خیار در کلاژن سازی پوست

خیار تنها باعث خنکی بدن نمی شود، بلکه برای حفظ شادابی پوست و سلامت استخوان ها هم مفید است.خیار منبع غنی از ویتامین های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

15

پتاسیم و کمک به کاهش سلولیت

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

34

در هنگام استفاده از لپ تاپ این موارد را رعایت کنید

اگر بعد از کار با کامپیوتر گردن درد و پشت درد به سراغ تان می آید، لازم است که نحوه ی نشستن خود و کار را با کامپیوتر را تغییر دهید. نشستن صحیح به شما کمک می کند از وارد شدن فشار به عضلات و مفاصل و آسیب های جسمانی جلوگیری کنید.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.