"آویشن همراه با انجیر" باعث تقویت سیستم ریوی و رفع سرفه

 آویشن از دیدگاه طب ایرانی گرم و خشک و نسبتاً قوی است؛ "آویشن" به هضم غذاهای سنگین  کمک می‌کند, بوییدن یا خوردن دم‌کرده آن در کاهش رطوبت‌های زائد که گاهی در  کبد یا ریه یا مغز جمع می‌شود، مؤثر است.

"آویشن" همراه با آب کرفس برای شکستن و از بین بردن سنگ‌های ادراری  مفید است, "آویشن" مدر است بنابراین برای سهولت دفع ادرار توسط کسانی که در این زمینه دچار اشکال هستند، مفید است.

"آویشن" اشتها را تحریک می‌کند به همین علت در غذاها به‌عنوان چاشنی استفاده می‌شود, "آویشن" ضد نفخ است و مخصوصاً اگر در غذاهای رطوبتی و آبکی استفاده شود, نفخ را کم می‌کند, "آویشن"  باعث باز شدن مجاری انسدادهای داخل اعضا می‌شود و قطع‌کننده و از بین برنده اخلاط سفت و ژله‌ای در بدن است.

"آویشن" خشک‌کننده رطوبت‌های زائد است، این رطوبت‌ها ممکن است در مجاری هوایی جمع شده باشد و منجر به تحریک، سرفه و خلط شود که یکی از مشکلات شایع بعد از سرماخوردگی است که تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

"آویشن" به‌دلیل حرارت و خاصیت از بین برندگی و زدایندگی که دارد رطوبت و بلغم‌های مانده در سیستم گوارش را حل می‌کند و از بین می‌برد و جلا می‌دهد, وقتی که رطوبت‌ها و مواد زائد بینابین پرزهای گوارش از بین رفت، عملکرد پرزها تقویت می‌شود.

 

 

 

 

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


ماده فوق العاده برای سفید کردن دندان در خانه

بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

13

توانایی خیار در کلاژن سازی پوست

خیار تنها باعث خنکی بدن نمی شود، بلکه برای حفظ شادابی پوست و سلامت استخوان ها هم مفید است.خیار منبع غنی از ویتامین های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

15

پتاسیم و کمک به کاهش سلولیت

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

34

در هنگام استفاده از لپ تاپ این موارد را رعایت کنید

اگر بعد از کار با کامپیوتر گردن درد و پشت درد به سراغ تان می آید، لازم است که نحوه ی نشستن خود و کار را با کامپیوتر را تغییر دهید. نشستن صحیح به شما کمک می کند از وارد شدن فشار به عضلات و مفاصل و آسیب های جسمانی جلوگیری کنید.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.