خواب کمتر از ۷ ساعت این بلا را بر سر بدن می‌آورد!

خواب کمتر از ۷ ساعت این بلا را بر سر بدن می‌آورد!

 

انرژی کافی برای فعالیت روزانه

خواب ناکافی به معنای سستی و کج­ خلقی در صبح روز بعد است.  بعضی افراد حتی نشانه ­های جسمی بیشتری مانند میگرن را بعد از کم خوابی دارند. بدیهی است که کمبود انرژی نتیجه مستقیم کم خوابی است.  و هر چه شخص بیشتر محروم از خواب باشد، احساس بی­ حالی بیشتری می ­کند. این بدان معنا ست که عدم توانایی در خوابیدن به اندازه کافی، شما را از انجام همه چیزهایی که باید در طول یک روز انجام دهید، از جمله ورزش، منع می­ کند.

خواب و ورزش دست در دست هم عمل می­ کنند. جیم وایت، متخصص فیتنس توضیح می­‌دهد که یک استراحت خوب شبانه اثرات ورزش را به حداکثر می­ رساند.  و به شما کمک می ­کند تا تمرینات ورزشی را روزانه با انرژی بیشتری انجام دهید.

کم خوابی و آسیب های هورمونی

خواب کمتر از ۷ ساعت همچنین باعث افزایش سطح هورمون گرسنگی (گرلین)، و کاهش سطح هورمون سیری (لپتین) می‌­­شود.

بر اساس مطالعات انجام­ شده توسط دانشگاه استنفورد، این بدان معنی است که خواب ناکافی می ­تواند منجر به پرخوری و اضافه وزن شود.

محرومیت از خواب می ­تواند علاوه بر این دو هورمون، سطح اندوکانابینوئید را در بدن افزایش دهد. این هورمون مسئول احساس لذت و خوشی هنگام خوردن غذا هستند، و افراد مبتلا به کمبود خواب به احتمال زیاد نه تنها بیشتر می­ خورند، بلکه غذاهای ناسالم را هم بیشتر مصرف می کنند.

بی خوابی و اشتباهات در تصمیم گیری

اثبات شده است که محرومیت از خواب و باعث کاهش عملکرد توابع شناختی می­ شود. بی­ بی­ سی گزارش می­ دهد که فقدان خواب موجب فعالیت­ های بسیار کمتر در قسمت های جلو و کنار مغز می ­شود.  که برای حل مسائل، حافظه و تصمیم­ گیری حیاتی هستند.

در مطالعات دیگر، این گرایش بیشتر در مورد خواب و افزایش وزن نشان داده شده ­است که می­ گوید افرادی که محروم از خواب هستند، بیشتر به غذاهای بد، ناخواسته پاسخ مثبت می­ دهند.

خواب کمتر از ۷ ساعت متابولیسم شما را پایین می­ آورد

 

جامعه علمی آمریکا توضیح می­‌دهد که خوابیدن به اندازه ناکافی و خواب کمتر از ۷ ساعت بدن شما را به سمت ابقای برخی موارد می ­برد. هورمون های اشتها با کم خوابی سبب کاهش سوخت و ساز بدن می شوند زیرا بدن تلاش می­ کند تا منابع انرژی خود را حفظ کند.این باعث می­ شود که چربی بیشتری ذخیره کند، و افزایش وزن بسیار راحت­ صورت می گیرد.

انسان­ها حدود یک ­سوم زندگی خود را در خواب می ­گذرانند

در حالی که مردم بیشتر به خواب به عنوان زمان از کار افتادگی نگاه می ­کنند . این امر در واقع در روزهای زندگی ما یک زمان بسیار مهم برای تغذیه بدن می باشد تا سلامت و تندرستی را ارتقاء دهد و می توان گفت که خواب به اندازه تنفس و تغذیه مهم است. به همین دلیل است که بهترین روش برای افزایش وزن همیشه تعادلی سه­ گانه بین فعالیت ورزشی خوب، رژیم غذایی سالم و خواب کافی است.

 

منبع نت نوشت

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


چه بخوریم که زخم هایمان زودتر خوب شود؟

همه ما گاهی در بدنمان زخم هایی ایجاد می شود؛ بریدن دست با چاقو، خراش ناحیه ای از پوست بدن در اثر زمین خوردن و یا اصطکاک با سطوح زبر و یا حتی زخمهای ناشی از انجام اعمال جراحی و بیماریهای خاص.

27

در تعطیلات آخر هفته یک دل سیر نخوابید!

محققان دانشگاه پیتسبورگ یک خبر بد برای کارمندانی دارند که تصور می کنند اگر آخر هفته زیاد بخوابند، کمبود خوابشان در طول هفته جبران می شود.

36

این مواد غذایی را در ظرف‌های چدنی نپزید!

همه ما به تابه‌های چدنی علاقه داریم، اما معمولا نمی‌دانیم که پختن بعضی از غذاها در این تابه‌ها می‌تواند طعم نامطلوبی به آن‌ها بدهد، خود ظرف را خراب کند و حتی تمام تلاش شما برای طعم‌دارسازی غذاها را بی‌ثمر بگذارد. در ادامه با مواد غذایی نامناسب برای تابه‌های چدنی آشنا می‌شویم.

66

وزن شما چه تاثیری بر شخصیتتان دارد؟

اگر فردی اهل مهمانی رفتن، کتاب خواندن، شب زنده داری و یا هر نوع فعالیت دیگری هستید باید بدانید شخصیت شما، تا حدود زیادی روی وزنتان و اینکه چگونه وزن کم می کنید تاثیر دارد. از این راهنما استفاده کنید تا نوع شخصیت خود را بشناسید و با استفاده از مشخصات خود، بتوانید به کاهش وزنتان کمک کنید.

58

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.