خواب کمتر از ۷ ساعت این بلا را بر سر بدن می‌آورد!

خواب کمتر از ۷ ساعت این بلا را بر سر بدن می‌آورد!

 

انرژی کافی برای فعالیت روزانه

خواب ناکافی به معنای سستی و کج­ خلقی در صبح روز بعد است.  بعضی افراد حتی نشانه ­های جسمی بیشتری مانند میگرن را بعد از کم خوابی دارند. بدیهی است که کمبود انرژی نتیجه مستقیم کم خوابی است.  و هر چه شخص بیشتر محروم از خواب باشد، احساس بی­ حالی بیشتری می ­کند. این بدان معنا ست که عدم توانایی در خوابیدن به اندازه کافی، شما را از انجام همه چیزهایی که باید در طول یک روز انجام دهید، از جمله ورزش، منع می­ کند.

خواب و ورزش دست در دست هم عمل می­ کنند. جیم وایت، متخصص فیتنس توضیح می­‌دهد که یک استراحت خوب شبانه اثرات ورزش را به حداکثر می­ رساند.  و به شما کمک می ­کند تا تمرینات ورزشی را روزانه با انرژی بیشتری انجام دهید.

کم خوابی و آسیب های هورمونی

خواب کمتر از ۷ ساعت همچنین باعث افزایش سطح هورمون گرسنگی (گرلین)، و کاهش سطح هورمون سیری (لپتین) می‌­­شود.

بر اساس مطالعات انجام­ شده توسط دانشگاه استنفورد، این بدان معنی است که خواب ناکافی می ­تواند منجر به پرخوری و اضافه وزن شود.

محرومیت از خواب می ­تواند علاوه بر این دو هورمون، سطح اندوکانابینوئید را در بدن افزایش دهد. این هورمون مسئول احساس لذت و خوشی هنگام خوردن غذا هستند، و افراد مبتلا به کمبود خواب به احتمال زیاد نه تنها بیشتر می­ خورند، بلکه غذاهای ناسالم را هم بیشتر مصرف می کنند.

بی خوابی و اشتباهات در تصمیم گیری

اثبات شده است که محرومیت از خواب و باعث کاهش عملکرد توابع شناختی می­ شود. بی­ بی­ سی گزارش می­ دهد که فقدان خواب موجب فعالیت­ های بسیار کمتر در قسمت های جلو و کنار مغز می ­شود.  که برای حل مسائل، حافظه و تصمیم­ گیری حیاتی هستند.

در مطالعات دیگر، این گرایش بیشتر در مورد خواب و افزایش وزن نشان داده شده ­است که می­ گوید افرادی که محروم از خواب هستند، بیشتر به غذاهای بد، ناخواسته پاسخ مثبت می­ دهند.

خواب کمتر از ۷ ساعت متابولیسم شما را پایین می­ آورد

 

جامعه علمی آمریکا توضیح می­‌دهد که خوابیدن به اندازه ناکافی و خواب کمتر از ۷ ساعت بدن شما را به سمت ابقای برخی موارد می ­برد. هورمون های اشتها با کم خوابی سبب کاهش سوخت و ساز بدن می شوند زیرا بدن تلاش می­ کند تا منابع انرژی خود را حفظ کند.این باعث می­ شود که چربی بیشتری ذخیره کند، و افزایش وزن بسیار راحت­ صورت می گیرد.

انسان­ها حدود یک ­سوم زندگی خود را در خواب می ­گذرانند

در حالی که مردم بیشتر به خواب به عنوان زمان از کار افتادگی نگاه می ­کنند . این امر در واقع در روزهای زندگی ما یک زمان بسیار مهم برای تغذیه بدن می باشد تا سلامت و تندرستی را ارتقاء دهد و می توان گفت که خواب به اندازه تنفس و تغذیه مهم است. به همین دلیل است که بهترین روش برای افزایش وزن همیشه تعادلی سه­ گانه بین فعالیت ورزشی خوب، رژیم غذایی سالم و خواب کافی است.

 

منبع نت نوشت

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


رژیم غذایی مناسب برای رشد مو

کمبود خیلی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن باعث ریزش مو می شود.

1398

بدون رژیم گرفتن لاغر شوید

شاید باور آن برای برخی‌ها سخت باشد که چگونه می‌توان بدون رژیم لاغر شوند! اما چنین چیزی واقعاً امکان پذیر است

1586

به این ۷ دلیل شکلات تلخ بخورید

کاکائوی تلخ به دلیل داشتن میزان بیشتری کاکائو نسبت به کاکائوی معمولی، آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است.

1905

تسکین 4 درد با کمک عسل

طبیعی‌ترین راه برای برطرف کردن درد دندان استفاده از عسل است.

1902

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.