هنر در آغوش گرفتن یکدیگر را بیاموزیم!

هنر در آغوش گرفتن یکدیگر را بیاموزیم!

در آغوش گرفتن برای مدت زمان طولانی، سطح سروتونین مغزی را افزایش می دهد، که این امر موجب افزایش حالت شعف و شادابی می شود.

 

انسان ها ذاتا اجتماعی هستند و تمایل دارند در کنار دیگران باشند و روابطی عاطفی  برقرار کنند. تمایل به لمس شدن در انسان ها نیز امری فطری و درونی استداشتن ارتباط درست جسمی و عاطفی موجب احساس خود ارزشمندی و عزت نفس می شودتجارب اولیه در اغوش کشیده شدن در دوران نوزادی جزء اساسی ترین پایه های عاطفی هر فرد است و پی ریزی بسیاری از واکنش های دلبستگی را در ما به وجود می آورد. پس در حقیقت “آغوش”  توانایی عشق ورزیدن را در ما پرورش می دهد.

افزایش حس اعتماد و اطمینان در روابط

یکی از اصلی ترین فواید “آغوش” کمک به ترشح هورمون اکسی توکسین می باشد. این هورمون در ایجاد روابط عاطفی و پدیدار شدن ارتباطات نقش بسیار موثری ایفا می کند. ترشح این هورمون احساسات تنهایی، انزوا و خشم را بهبود می بخشدهمچنین آغوش باعث تغییر ضربان قلب می شود و بر ارتباطات عصبی مغز تاثیر می گذارد. به طور کلی همه تغییرات پیچیده ی عصبی- زیستی مغز و بدن با لمس کردن و در آغوش گرفتن یکدیگر شروع می شود.

افزایش شادابی

در آغوش گرفتن برای مدت زمان طولانی، سطح سروتونین مغزی را افزایش می دهد، که این امر موجب افزایش حالت شعف و شادابی می شود.

بهبود روابط بین فردی

زمانی که روابط بین افراد مثبت، سازنده و حمایتی باشد میزان درک و همدلی افزایش می یابد و موجب هم افزایی در روابط می شود. انرژی روانی مثبت بین افراد سیال و روان می شود و باعث افزایش رضایت فردی و اجتماعی می گردد.

روش درمان مناسب

آغوش درمانی یکی از روش های نوین در درمان محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که در آغوش گرفتن (و همچنین خندیدن) در درمان بیماری ها، تنهایی، افسردگی، اضطراب و استرس بسیار موثر است.

ویرجینیا ساتیر متخصص و درمانگر خانواده معتقد است که ” ما روزانه به ۴ بار در آغوش کشیده شدن برای بقا، ۸ آغوش برای نگهداری و ۱۲ آغوش برای رشد نیازمندیم”. با توجه به گفته ویرجینیا ساتیر ۸بار کودک خود را در آغوش بگیرید، کافیست. اما پیشنهاد ما برای شما این است که از کودک خود بپرسید دوست دارد چند بار در آغوش گرفته شود. مطمئناً بیشتر از ۸ بار خواهد بودهنر در آغوش گرفتن یکدیگر را روزانه تمرین کنیم.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


ماده فوق العاده برای سفید کردن دندان در خانه

بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

13

توانایی خیار در کلاژن سازی پوست

خیار تنها باعث خنکی بدن نمی شود، بلکه برای حفظ شادابی پوست و سلامت استخوان ها هم مفید است.خیار منبع غنی از ویتامین های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

15

پتاسیم و کمک به کاهش سلولیت

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

34

در هنگام استفاده از لپ تاپ این موارد را رعایت کنید

اگر بعد از کار با کامپیوتر گردن درد و پشت درد به سراغ تان می آید، لازم است که نحوه ی نشستن خود و کار را با کامپیوتر را تغییر دهید. نشستن صحیح به شما کمک می کند از وارد شدن فشار به عضلات و مفاصل و آسیب های جسمانی جلوگیری کنید.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.