چگونه به سبک زندگی کارمندی وزن کم کنیم؟

چگونه به سبک زندگی کارمندی وزن کم کنیم؟

اگر مجبور هستید به دلیل شرایط کاری خود برای ساعاتی طولانی پشت میز بنشینید، جنب و جوش خود را حفظ کرده و گهگاهی بلند شده کمی قدم بزنید و سپس به کارتان ادامه دهید، این موضوع سبب افزایش روند سوخت و ساز بدن شما شده و بسیار موثر است.

 دکتر کرایگ هورسویل (Craig Horswill) متخصص تغذیه و  مکانیزم بدن در دانشگاه ایلی نویز شیکاگو در این رابطه می گوید: «شواهد زیادی وجود دارد که بر اساس آن می توان با کمک راهکارهای ترمو ژنسیس (thermo genesis) بر اثرات مضر نشستن طولانی مدت غلبه کرده و تناسب اندام مورد نیاز را به دست آورد. »

 نشستن زیاد یکی از دلایل افزایش خطر مرگ زودرس محسوب می شود و این موضوع بسته به نوع خود می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های دیگر مانند دیابت و سرطان شود. بر اساس آمارهای رسمی، بیش از 7 درصد مرگ های جهان بر اثر نشستن بیش از حد و اثرات آن رخ می دهد.

 دکتر کرایگ هورسویل در این رابطه می گوید: «نشستن به طور کلی برای سلامتی ما مضر است اما متاسفانه بخش عمده ای از زندگی روزمره و کار بسیاری از مردم  باید بر این اساس پیش رود.  برای کاهش این اثرات مخرب، بهترین روش، ورزش کردن و داشتن تحرک و فعالیت کافی بدنی است. اما تنها داشتن تحرک در خشی کوتاه از روز شاید نتواند تمامی آسیب های ناشی از ساعات طولانی نشستن را از بین ببرد.»

 بر اساس روش های سنتی، کارمندان و کارکنان عموما باید به صورت نشسته در طول روز کار خود را دنبال کنند اما در سال های اخیر با توجه به افزایش آگاهی نسبت به این مشکل، روش های متعددی برای افزایش تحرک افراد در ساعات کاری پیشنهاد شده است که برخی از آن ها استفاده از میزهایی بدون صندلی است که کارمندان پشت ان خواهند ایستاد یا استفاده از پدال هایی در زیر میز برای رکاب زدن در حین نشستن است. در برخی از مراکز نیز برای کارکنان تردمیل هایی تعبیه شده است که در طول روز می توانند روی آن راه رفته و کمی ورزش کنند.

 دکتر کرایگ هورسویل و تیم همکارانش در مطالعات خود متابولیسم و میزان سوخت ساز بدن سه گروه از افراد را بررسی و مقایسه کردند: کارمندانی که پشت میز می نشینند، کارمندانی که در میزهای خود سیستم های ورزشی مانند پدال نصب کرده و همچنین کارمندانی که به صورت ایستاده به انجام کار مشغول هستند. در این مطالعات، پژوهشگران به صورت تصادفی و در زمان های اعلام نشده، به معاینه کارمندان و ثبت ضربان قلب و تنفس آن ها پرداختند.

 

در این مطالعات مشخص شد که میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن افرادی که از پدال زیر میز خود استفاده کرده و رکاب می زدند، به نسبت افراد نشسته 17 درصد بیشتر و به نسبت گروه کارمندانی که ایستاده کار می کردند 7 درصد بیشتر بوده و این موضوع هیچ عملکرد منفی بر نحوه عملکرد و کار ان ها نیز نداشت.

 به همین دلیل پژوهشگران توصیه می کنند اگر سبک زندگی شما به گونه ای است که در طول روز باید بیش از چند ساعت پشت میز نشسته و کار کنید، برای حفظ سلامت خود و کاهش آسیب های ناشی از این سبک زندگی، حتما از پدال های ویژه زیر میز استفاده کرده و در طول ساعات کاری خود پدال زده و سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید.

 شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی کار (the journal Work) منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

 

منبع: سینا پرس

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


چه بخوریم که زخم هایمان زودتر خوب شود؟

همه ما گاهی در بدنمان زخم هایی ایجاد می شود؛ بریدن دست با چاقو، خراش ناحیه ای از پوست بدن در اثر زمین خوردن و یا اصطکاک با سطوح زبر و یا حتی زخمهای ناشی از انجام اعمال جراحی و بیماریهای خاص.

27

در تعطیلات آخر هفته یک دل سیر نخوابید!

محققان دانشگاه پیتسبورگ یک خبر بد برای کارمندانی دارند که تصور می کنند اگر آخر هفته زیاد بخوابند، کمبود خوابشان در طول هفته جبران می شود.

36

این مواد غذایی را در ظرف‌های چدنی نپزید!

همه ما به تابه‌های چدنی علاقه داریم، اما معمولا نمی‌دانیم که پختن بعضی از غذاها در این تابه‌ها می‌تواند طعم نامطلوبی به آن‌ها بدهد، خود ظرف را خراب کند و حتی تمام تلاش شما برای طعم‌دارسازی غذاها را بی‌ثمر بگذارد. در ادامه با مواد غذایی نامناسب برای تابه‌های چدنی آشنا می‌شویم.

66

وزن شما چه تاثیری بر شخصیتتان دارد؟

اگر فردی اهل مهمانی رفتن، کتاب خواندن، شب زنده داری و یا هر نوع فعالیت دیگری هستید باید بدانید شخصیت شما، تا حدود زیادی روی وزنتان و اینکه چگونه وزن کم می کنید تاثیر دارد. از این راهنما استفاده کنید تا نوع شخصیت خود را بشناسید و با استفاده از مشخصات خود، بتوانید به کاهش وزنتان کمک کنید.

58

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.