با روش های جایگزین زیر گوشت قرمز رو حذف کنیم .

با روش های جایگزین  زیر گوشت قرمز رو حذف کنیم .

این رهنمون‌های ساده به شما کمک می‌کند تا از خواص رژیم‌های گیاهی بهره‌مند شده و درعین حال مجبور نباشید از غذاهای روزانه یا کباب‌ خوردن‌های گاه وبیگاه خود صرف نظر کنید.

۱ ) تامین پروتئین بدون گوشت

یکی از آسانترین راهها برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از پروتئین کافی در غذا است. پروتئین نه تنها برای سلامتی ضروری است، بلکه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت. جذب پروتئین کافی بدون مصرف گوشت، و تنها با مصرف مقدار کافی غذاهای گیاهی امکان پذیر است. غذاهای گیاهی شامل آجیل،  نخود و لوبیا، تخم مرغ و لبنیات، هستند.

 

۲ ) برای حذف گوشت  غذاهای ساده تر انتخاب کنید

افرادی که می‌خواهند سلامتی و تغذیه سالم خود را حفظ کنند و استفاده از تغذیه بدون گوشت را افزایش دهند، غالباً به غذاهای بیش از حد پیچیده روی می‌آورند که معمولاً با تاثیرات منفی همراه است. این درحالیست که شما هم اکنون بسیاری از غذاها را بدون گوشت (و غذاهایی را که به آسانی می توان گوشت را از آنها حذف کرد) مصرف می‌کنید، مانند پیتزا، سالاد، سوپ، و غیره. از این رو، به جای نگرانی در مورد آنچه می‌خورید، تنها روی غذاهای عادی تمرکز کنید که به زمان پخت زیادی نیاز ندارند.

 

۳ ) حبوبات به جای گوشت

برای حذف گوشت  نخود فرنگی، لوبیا و دیگر حبوبات مانند عدس دارای ارزش غذایی بالایی هستند و به همه توصیه می‌شود که آنها را جزئی از رژیم غذایی خود قرار دهند. حتماً آن را در وعده‌های غذایی خود و بصورت منظم مصرف کنید. این غذاها می‌توانند سالاد، سوپ نخود، عدسی، و یا حمس باشند.

 

۴ ) به جای کباب گوشت، کباب سبزیجات

از سبزیجات کبابی به عنوان منبع غذایی مقوی و پروتئین دار در تغذیه بدون گوشت نام برده نمی‌شود، چراکه معمولاً داخل این سبزیجات را با گوشت پر می‌کنند. با این حال، از کدو سبز، بادمجان، فلفل دلمه، برگر کینوا و بسیاری دیگر برای تهیه یک وعده‌ی غذایی مقوی و سیرکننده استفاده کنید. فرایند کباب کردن همچنین، طعم  دودی فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند که با سبزیجات گوشتی مانند قارچ کامل می‌شود.

 

۵ ) کلسیم غیر از گوشت

اگرچه می خواهید گوشت را حذف کنید، اما کلسیم برای قوی کردن دندانها و استخوانها بسیار مهم است. برخی از گیاهخواران با خوردن فراورده‌های لبنی، که می‌تواند منبع کلسیم فراوانی باشند، میانه‌ی خوبی دارند. دیگر منابع گیاهی کلسیم دار عبارتند از سبزیجات تیره، کلم بروکلی و غیره. شیر سویای غنی شده یا غلات صبحانه نیز کلسیم لازم برای بدن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

۶ ) تنوع باعث دوام رژیم بدون گوشت می شود

اگرچه بسیاری از روشهای آشپزی ملی سرشار از گوشت هستند، اما فرهنگهای مختلفی در سراسر جهان هستند که ازگوشت استفاده نمی‌کنند. برای مثال، بسیاری از غذاهای خاورمیانه‌ای در مقایسه با غذاهای غربی و حتی در ایران غذاهای گیلکی در مقایسه با بقیه مناطق، سبزیجات بیشتری دارند. این غذاها غالباً بسیار خوشمزه هستند. البته این به ذائقه‌ی شما بستگی دارد. فلافل و شارما (shawarma) نه تنها خوشمزه و سیرکننده هستند، بلکه در بسیاری از شهرهای بزرگ غربی هم قابل دسترسی هستند. میرزا قاسمی و خورشت باقالی قاتق هم که جزو پرطرفدارترین غذاهای گیاهخواری هستند.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


اینقدر «زهر» نخورید

بلند بگویید "آرسنیک". حتی تلفظ این نام هم حس سمی بودنش را منتقل می‌کند. با وجود اینکه این ماده به عنوان زهر استفاده می‌شود، اما به طرق مختلف از طریق غذایی که می‌خوریم وارد بدنمان می‌شود.

2214

خاصیت های بی نظیر گندمک

گندمک تنقلاتی بو داده یک میان وعده بسیار مفید انرژی زا به شمار می‌رود که حاوی ویتامین های گروه B و املاحی نظیر آهن، روی و مس است.

511

در این ماهها بارور نشوید

کودکانی که نطفه آنها در ماه های تابستان بسته شده از سلامت کمتری برخوردارند. در پی کشف این حقیقت، دانشمندان پیشنهاد می کنند زنانی که قصد بارداری دارند، از «تیرماه سمی» بپرهیزید.

1863

عوارض منفی پرخوری

وقتی زیاد از حد مجاز و مورد نیاز بدنتان غذا مصرف می کنید و به پرخوری روی می آورید بهتر است بدانید بدنتان را در معرض انواع بیماری ها و واکنش های مختلف قرار می دهید.

781

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.