با روش های جایگزین زیر گوشت قرمز رو حذف کنیم .

با روش های جایگزین  زیر گوشت قرمز رو حذف کنیم .

این رهنمون‌های ساده به شما کمک می‌کند تا از خواص رژیم‌های گیاهی بهره‌مند شده و درعین حال مجبور نباشید از غذاهای روزانه یا کباب‌ خوردن‌های گاه وبیگاه خود صرف نظر کنید.

۱ ) تامین پروتئین بدون گوشت

یکی از آسانترین راهها برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از پروتئین کافی در غذا است. پروتئین نه تنها برای سلامتی ضروری است، بلکه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت. جذب پروتئین کافی بدون مصرف گوشت، و تنها با مصرف مقدار کافی غذاهای گیاهی امکان پذیر است. غذاهای گیاهی شامل آجیل،  نخود و لوبیا، تخم مرغ و لبنیات، هستند.

 

۲ ) برای حذف گوشت  غذاهای ساده تر انتخاب کنید

افرادی که می‌خواهند سلامتی و تغذیه سالم خود را حفظ کنند و استفاده از تغذیه بدون گوشت را افزایش دهند، غالباً به غذاهای بیش از حد پیچیده روی می‌آورند که معمولاً با تاثیرات منفی همراه است. این درحالیست که شما هم اکنون بسیاری از غذاها را بدون گوشت (و غذاهایی را که به آسانی می توان گوشت را از آنها حذف کرد) مصرف می‌کنید، مانند پیتزا، سالاد، سوپ، و غیره. از این رو، به جای نگرانی در مورد آنچه می‌خورید، تنها روی غذاهای عادی تمرکز کنید که به زمان پخت زیادی نیاز ندارند.

 

۳ ) حبوبات به جای گوشت

برای حذف گوشت  نخود فرنگی، لوبیا و دیگر حبوبات مانند عدس دارای ارزش غذایی بالایی هستند و به همه توصیه می‌شود که آنها را جزئی از رژیم غذایی خود قرار دهند. حتماً آن را در وعده‌های غذایی خود و بصورت منظم مصرف کنید. این غذاها می‌توانند سالاد، سوپ نخود، عدسی، و یا حمس باشند.

 

۴ ) به جای کباب گوشت، کباب سبزیجات

از سبزیجات کبابی به عنوان منبع غذایی مقوی و پروتئین دار در تغذیه بدون گوشت نام برده نمی‌شود، چراکه معمولاً داخل این سبزیجات را با گوشت پر می‌کنند. با این حال، از کدو سبز، بادمجان، فلفل دلمه، برگر کینوا و بسیاری دیگر برای تهیه یک وعده‌ی غذایی مقوی و سیرکننده استفاده کنید. فرایند کباب کردن همچنین، طعم  دودی فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند که با سبزیجات گوشتی مانند قارچ کامل می‌شود.

 

۵ ) کلسیم غیر از گوشت

اگرچه می خواهید گوشت را حذف کنید، اما کلسیم برای قوی کردن دندانها و استخوانها بسیار مهم است. برخی از گیاهخواران با خوردن فراورده‌های لبنی، که می‌تواند منبع کلسیم فراوانی باشند، میانه‌ی خوبی دارند. دیگر منابع گیاهی کلسیم دار عبارتند از سبزیجات تیره، کلم بروکلی و غیره. شیر سویای غنی شده یا غلات صبحانه نیز کلسیم لازم برای بدن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

۶ ) تنوع باعث دوام رژیم بدون گوشت می شود

اگرچه بسیاری از روشهای آشپزی ملی سرشار از گوشت هستند، اما فرهنگهای مختلفی در سراسر جهان هستند که ازگوشت استفاده نمی‌کنند. برای مثال، بسیاری از غذاهای خاورمیانه‌ای در مقایسه با غذاهای غربی و حتی در ایران غذاهای گیلکی در مقایسه با بقیه مناطق، سبزیجات بیشتری دارند. این غذاها غالباً بسیار خوشمزه هستند. البته این به ذائقه‌ی شما بستگی دارد. فلافل و شارما (shawarma) نه تنها خوشمزه و سیرکننده هستند، بلکه در بسیاری از شهرهای بزرگ غربی هم قابل دسترسی هستند. میرزا قاسمی و خورشت باقالی قاتق هم که جزو پرطرفدارترین غذاهای گیاهخواری هستند.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


خواص باورنکردنی نخود

معمولا از نخود در سبزیجات، سالادها، سس‌ها، نان، فلافل، حمص، طهنگامی و غذاهای مالشی سیردار استفاده می‌شود. این نوع از حبوبات، سرشار از فیبر است. هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقا بگوید نخود چقدر خوب است در اینجا تعدادی از خواص نخود را بیان می کنیم .همراه ما باشید

10

احتمال پارگی پرده گوش با گوش پاک کن!!

اگر پارگی پرده ناشی از عفونت حاد گوش باشد، علاوه بر احساس درد، کم شنوایی و تب، خروج ترشحات عفونی یا خونی از گوش نیز ممکن است دیده شود.

13

اجازه ندهید مدرسه باعث آسیب به کودک شود.

همه پدر و مادرها دوست دارند که مدرسه رفتن منجر به رشد و بالندگی و سلامت فردی و اجتماعی فرزندانشان شود. در این میان، حفظ تندرستی دانش‌آموزانی که هر روز با کیف و کتاب‌های سنگین‌شان به کلاس‌هایی با نیمکت‌های یکسان‌سازی نشده می‌روند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

189

چاق شدن صورت با راهکارهای طبیعی

بسیاری از ما با کوچک ترین تغییر دربرنامه و رژیم غذایی مان با لاغری صورت رو به رو می شویم به طور کلی لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد.کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت مان را از دست بدهیم و صورتمان لاغر شود.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.