راه های زیتون خور کردن بچه ها

راه های زیتون خور کردن بچه ها

زیتون از جمله مواد خوراکی است که بچه‌ها زیاد تمایلی به خوردن آن از خود نشان نمی‌دهند.
این میوه پر خاصیت سرشار از مواد مغذی فراوان و به خصوص اسیدهای چرب ضروری است که بدن به آن‌ها نیاز دارد، اما چطور می‌توانید بچه‌ها را به خوردن آن تشویق کنید.

1- شرکت دادن کودک در خرید زیتون
یکی از بهترین راه‌ها مشارکت دادن کودکان در خرید است. می‌توانید آنها را با خودتان به بازار یا سوپر مارکت برای خرید ببرید.
در این بین می‌توانید مسابقه خوردن هم بگذارید. سعی کنید از بین زیتون‌های خوشمزه‌تر برای بچه‌ها انتخاب کنید تا تست کنند.
معمولاً بچه‌ها اگر زیتون کمی طعم شیرینی داشته باشد بهتر آن را می‌خورند.

2- زیتون در کنار غذای اصلی
برای سرو کردن زیتون در کنار غذای اصلی، باز هم از بچه‌ها کمک بگیرید. تکه‌هایی کوچک از پنیر و نان کوچک آماده کنید و با چوب خلال به بچه‌ها بدهید تا با آنها مثل سیخ‌های کباب شکل بسازند.
حتی از سبزیجات و میوه‌های دیگر هم می‌توانید کمک بگیرید مثل گوجه‌فرنگی یا خیار و فلفل دلمه‌ای و .... به بچه‌ها بگویید تا با آنها شکل‌هایی بسازند و آنها را بخورند.

3- پختن پیتزا

کودکان پیتزا پختن را دوست دارند. پیتزای مشارکتی پختن برای آنها مثل یک بازی است. پس یکی از بهترین روش‌های زیتون خور کردن بچه‌ها، پخت پیتزا با زیتون است.
ترتیبی دهید تا همگی با هم آماده پخت یک پیتزای سالم در خانه شوید و حتماً روی آن را هم با نوع زیتون دلخواه بچه‌ها تزیین کنید.
هرکس باید پیتزای خود را با استفاده از زیتون، طرح خاصی بدهد. اینجا است که بچه‌ها برای جالب‌تر کردن سهم مربوط به خود، ایده و طرح می‌دهند و همان را هم نوش جان می‌کنند.


منبع : سلامت

 

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


ماده فوق العاده برای سفید کردن دندان در خانه

بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

13

توانایی خیار در کلاژن سازی پوست

خیار تنها باعث خنکی بدن نمی شود، بلکه برای حفظ شادابی پوست و سلامت استخوان ها هم مفید است.خیار منبع غنی از ویتامین های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

15

پتاسیم و کمک به کاهش سلولیت

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

34

در هنگام استفاده از لپ تاپ این موارد را رعایت کنید

اگر بعد از کار با کامپیوتر گردن درد و پشت درد به سراغ تان می آید، لازم است که نحوه ی نشستن خود و کار را با کامپیوتر را تغییر دهید. نشستن صحیح به شما کمک می کند از وارد شدن فشار به عضلات و مفاصل و آسیب های جسمانی جلوگیری کنید.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.