راه های زیتون خور کردن بچه ها

راه های زیتون خور کردن بچه ها

زیتون از جمله مواد خوراکی است که بچه‌ها زیاد تمایلی به خوردن آن از خود نشان نمی‌دهند.
این میوه پر خاصیت سرشار از مواد مغذی فراوان و به خصوص اسیدهای چرب ضروری است که بدن به آن‌ها نیاز دارد، اما چطور می‌توانید بچه‌ها را به خوردن آن تشویق کنید.

1- شرکت دادن کودک در خرید زیتون
یکی از بهترین راه‌ها مشارکت دادن کودکان در خرید است. می‌توانید آنها را با خودتان به بازار یا سوپر مارکت برای خرید ببرید.
در این بین می‌توانید مسابقه خوردن هم بگذارید. سعی کنید از بین زیتون‌های خوشمزه‌تر برای بچه‌ها انتخاب کنید تا تست کنند.
معمولاً بچه‌ها اگر زیتون کمی طعم شیرینی داشته باشد بهتر آن را می‌خورند.

2- زیتون در کنار غذای اصلی
برای سرو کردن زیتون در کنار غذای اصلی، باز هم از بچه‌ها کمک بگیرید. تکه‌هایی کوچک از پنیر و نان کوچک آماده کنید و با چوب خلال به بچه‌ها بدهید تا با آنها مثل سیخ‌های کباب شکل بسازند.
حتی از سبزیجات و میوه‌های دیگر هم می‌توانید کمک بگیرید مثل گوجه‌فرنگی یا خیار و فلفل دلمه‌ای و .... به بچه‌ها بگویید تا با آنها شکل‌هایی بسازند و آنها را بخورند.

3- پختن پیتزا

کودکان پیتزا پختن را دوست دارند. پیتزای مشارکتی پختن برای آنها مثل یک بازی است. پس یکی از بهترین روش‌های زیتون خور کردن بچه‌ها، پخت پیتزا با زیتون است.
ترتیبی دهید تا همگی با هم آماده پخت یک پیتزای سالم در خانه شوید و حتماً روی آن را هم با نوع زیتون دلخواه بچه‌ها تزیین کنید.
هرکس باید پیتزای خود را با استفاده از زیتون، طرح خاصی بدهد. اینجا است که بچه‌ها برای جالب‌تر کردن سهم مربوط به خود، ایده و طرح می‌دهند و همان را هم نوش جان می‌کنند.


منبع : سلامت

 

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


نخوردن سحری موجب چاقی می‌شود

برخلاف تصور برخی افراد، روزه بدون سحری نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه به دلیل افت شدید قند خون در طی روز موجب می شود تا شخص روزه‌دار در زمان افطار تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای شیرین و چرب پیدا کند و همین موضوع در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

16

6 خوراکی انرژی زا برای روزه دارن

روزه گرفتن در تابستان که روزهای داغ و بلندی دارد خیلی هم ساده نیست و اگر در هنگام سحری مواد انرژی زا نخورید صد در صد بیمار خواهید شد. در این پست ما شما را با ۶ خوراکی معجزه گر آشنا میکنیم.

3950

6 هشدار جدی کمبود ویتامین ب 12 در زنان

توانایی بدن یک زن برای جذب ویتامین ب ۱۲ به تدریج و با افزایش سن، کاهش می یابد. محققان آمریکایی نشان می داده اند که ۴ درصد از زنان بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سال از کمبود این ویتامین رنج می برند.

63

نکات کلیدی برای روزه داری در فصل گرما

ماه رمضان امسال نیز همانند چند ساله گذشته با فصول گرم سال (بهار و تابستان) مصادف شده و این امر به برکات این ماه افزوده و در روایات بسیار از آن تمجید شده است. این مطلب شامل توصیه‌هایی است برای گرفتن روزه در روزهای گرم سال به شما کمک خواهد کرد.

52

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.