آشنایی با خواص میوه و سبزی فصل بهار

آشنایی با خواص میوه و سبزی فصل بهار

کنگر فرنگی: تقریبا بدون چربی و سدیم، غنی از ویتامین ث، فولات، پتاسیم و بخصوص فیبر است. بک کنگر فرنگی تازه، تنها 26 کالری دارد. سینارین موجود در این گیاه باعث تحریک ترشحات صفرا می ‌شود، کبد را تمیز و اعمال آن را تنظیم می‌ کند، در اختلالات کبدی نظیر یبوست‌ های ناشی از عدم دفع صفرا، وجود صفرا در خون، ورم روده، زردی و افزایش کلسترول خون موثر است. این گیاه در درمان میگرن موثر است. همچنین افرادی که بدن آن ها دچار خارش می ‌شود، نیز می ‌توانند از عصاره ی این گیاه در درمان و برطرف کردن خارش استفاده کنند.

تره فرنگی: مانند دیگر اعضای خانواده سیرها، مثل پیاز و موسیر، تره فرنگی حاوی فیتوکمیکال است که ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند. تره فرنگی در هر فنجان پخته شده تنها 32 کالری دارد و منبع خوبی از فیبر و آهن است. مصرف منظم تره فرنگی باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شود. این فعالیت برای جلوگیری از پیشرفت و افزایش پلاکهای خونی که منجر به گرفتگی رگها و بیماریهای قلبی در بیماران دیابتی می‌گردد بسیار مه است. اگر این پلاکها بدون توقف رشد کنند، سکته مغزی و یا حمله قلبی را به دنبال خواهند داشت.

گیلاس: یکی از جواهرات طبیعت در فصل بهار است و یک فنجان از آن تنها 100 کالری دارد. گیلاس حاوی ویتامین ث، پتاسیم، فیبر و مواد گیاهی بخصوص آنتوسیانین برای مبارزه با بیمار یها است. گیلاس حاوی ترکیبات پلی فنولیک فلونوئید است. این ترکیبات در بسیاری از میوه‌ ها و سبزیجات رنگی یافت می ‌شود و ویژگی ‌های آنتی‌ اکسیدانی بالایی دارد. ملاتونین موجود در گیلاس، سیستم عصبی را آرام کرده و استرس و تحریکات عصبی را کاهش داده و به درمان وضعیت‌ های بی ‌خوابی و سردرد کمک شایانی می ‌کند. گیلاس به صورت بالقوه می‌ تواند همانند یک سپر در مقابل بیماری‌ های دردناک مزمن همانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری‌ های عضلانی عمل کند.

نخود فرنگی: حاوی فیبر بالا، و یک منبع خوب پروتئین گیاهی و سرشار از ویتامین های گروه ب بعلاوه ویتامین ث است. اسید فولیک و ویتامین ب 6 این گیاه، در کاهش ساخت هموسستئین، که یک مولکول خطرناک است، موثر است. این مولکول رگ های خونی را تخریب می کند و باعث گرفتگی رگ ها می شود. نخود فرنگی یک یاز مهمترین غذاهایی است که اگر شما احساس خستگی و بی حالی می کنیدف می تواند جزء رژیم غذایی شما قرار گیرد. ویتامین ث موجود در آن نیز در کاهش خطر ابتلا به سرطان خون، غدد لنفاوی، ریه و پانکراس موثر است.

زردآلو: حاوی بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این میوه سرشار از ویتامین ث، فیبر و پتاسیم است. مواد مغذی موجود در این میوه از چشم ها و قلب محافظت می کند. لیکوپن موجود در زردآلود منجر منجر به کاهش سطح کلسترول بد می شود. زردآلوی رسیده به علت دارا بودن ویتامین های گروه ب برای درمان بیماری های روانی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


اجازه ندهید مدرسه باعث آسیب به کودک شود.

همه پدر و مادرها دوست دارند که مدرسه رفتن منجر به رشد و بالندگی و سلامت فردی و اجتماعی فرزندانشان شود. در این میان، حفظ تندرستی دانش‌آموزانی که هر روز با کیف و کتاب‌های سنگین‌شان به کلاس‌هایی با نیمکت‌های یکسان‌سازی نشده می‌روند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

6

چاق شدن صورت با راهکارهای طبیعی

بسیاری از ما با کوچک ترین تغییر دربرنامه و رژیم غذایی مان با لاغری صورت رو به رو می شویم به طور کلی لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد.کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت مان را از دست بدهیم و صورتمان لاغر شود.

21

18 راه کاهش چربی‌های شکم و پهلو

ادویه‌های بیشتری به غذاهایتان اضافه کنید، ادویه به خوش اندامی شما کمک خواهد کرد.

1679

مصرف زیاد فلفل و زردچوبه ممنوع

مصرف زیاد فلفل و زردچوبه گاهی موجب بروز زخم معده می‌شود

1460

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.