۴ ماده غذایی که پس از ورزش باید از آنها اجتناب کرد

۴ ماده غذایی که پس از ورزش باید از آنها اجتناب کرد

برای جلوگیری از کم کردن سرعت پیشرفت‌تان و اطمینان از اینکه بدن‌تان سوخت مورد نیازش را دریافت می‌کند، از این اشتباهات رایج در مورد انتخاب‌های پس از تمرین اجتناب کنید.

سبزیجات خام

ممکن است بشقاب سبزیجات، یک میان وعده‌ی سالم به حساب بیاید، اما بعنوان سوخت ریکاوری پس از تمرین، کامل و کافی نیست. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن شما از کربوهیدرات‌های معروف به گلیکوژن که در عضلات شما ذخیره شده‌اند استفاده می‌کند. برای آنکه حداکثر نتیجه را از تلاش‌تان ببرید، حیاتی است که کالری‌ها و مواد مغذی را با ترکیب مناسبی از کربوهیدرات‌ها و پروتئین دوباره پر کنید.

این مواد غذایی با کالری بسیار کم برای کمک به بازگرداندن انرژی و حفظ یک سرعت متابولیک سالم، به اندازه کافی قابل توجه نیستند. شما می‌توانید با ترکیب کردن آنها با غذاهای جانبی حاوی پروتئین مانند یک دیپ ماست، کره‌های آجیلی مختلف یا هوموس، آنها را کمی قابل توجه‌تر کنید.
فست فود چرب

پس از یک تمرین خسته کننده، خیلی‌ها از تمرین سختشان بعنوان بهانه‌ای برای زیاده روی یا مصرف غذاهای نامطلوب استفاده می‌کنند. سیب زمینی سرخ کرده، ناچو و چیزبرگر ممکن است مانند یک پاداش شایسته برای آن ۵ کیلومتری که دویده‌اید بنظر برسند، با اینحال این گزینه‌های پرچرب می‌توانند پیشرفتی که شما اندکی پیش در حین ورزش داشته اید را از بین ببرند.


علاوه بر این، چربی می‌تواند روند هضم را کند سازد، که دقیقا مخالف چیزی است که شما می‌خواهید پس از ورزش کردن اتفاق بیفتد. به یاد داشته باشید که هدف، پر کردن مجدد ذخایر گلیکوژن شماست، نه اضافه کردن به مقدار چربی که بدن‌تان ذخیره می‌کند.

نوشابه و آبمیوه‌ها

شما به خاطر تمرینی که انجام داده‌اید احساس تشنگی می‌کنید، اما مصرف نوشیدنی‌های شیرین، آبمیوه‌ها یا نوشیدنی‌های ورزشی پس از یک جلسه ورزش شدید، برای هر کسی که به دنبال کاهش وزن است، اثری معکوس دارد. تنها در صورتی که تمرین‌تان باعث تعریق زیاد شده باشد، برای جایگزینی الکترولیت‌هایی که از دست داده‌اید، به سراغ نوشیدنی های ورزشی بروید. در غیر اینصورت برای رفع تشنگی‌تان و آبرسانی مجدد، آب را انتخاب کنید. برای جایگزینی الکترولیت‌های مهم مانند پتاسیم، یک موز می‌تواند به ریکاوری پس از تمرین اضافه شود.


تنقلات شور


بدن‌های ما عمدتا از مایع تشکیل شده‌اند، یعنی هر سلول، بافت و ارگان، برای عملکرد درست باید آب کافی دریافت کند. در حالیکه آب، مهمترین بخش از هیدراتاسیون است، به منظور داشتن بهترین عملکرد، شما به الکترولیت‌هایی مانند سدیم و پتاسیم هم نیاز دارید. با اینحال اگر شما پس از تمرین، پروتئین و کربوهیدرات لازم را مصرف کنید، این مواد غذایی سدیم کافی برای برآوردن نیازهایتان را خواهند داشت.

نگرانی عمده، در واقع پتاسیم است، یک ماده معدنی ضروری برای عملکرد سلولی بدن. برداشتن یک بسته تنقلات شور مانند چیپس سیب زمینی یا چوب شور، می‌تواند سطوح پتاسیم شما را که در طول مرحله ریکاوری اهمیت بیشتری نسبت به نمک دارد، کاهش دهد.

منبع: تناسب اندام

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


حتما این مشکل را دارید که بدنتان بی دلیل کبود میشود !! (بخش اول)

کبودی نتیجه جراحات کوچکی است که به مویرگ های خونی که در زیر سطح پوست قرار دارند، وارد می شود. اگر به هر دلیل این مویرگ ها آسیب ببینند، دچار خونریزی شده و خونی که از آنها خارج می شود، در زیر سطح پوست پخش شده و این تغییر رنگ کبود یا حتی سیاه را ایجاد می کند

10

جادویی برای زیبایی و خوش اندامی

نوشیدن شیره آلوئه ورا به صورت روزانه با چند بار ورزش در هفته برابری می‌کند، به کاهش چین و چروک و خشکی و تیرگی پوست کمک شایانی می‌کند، علاوه بر این به پاکسازی پوست کمک و خشکی مو و خارش را کاهش می‌دهد، شوره سر را درمان و باعث افزایش رشد و پرپشتی موها می‌شود.

52

عملکرد شکر در مغز مشابه موادمخدر است

مصرف شکر زیاد باعث کاهش حساسیت پرزهای چشایی می شود و به همین دلیل است که برای برخی افراد طعم های شیرین افراطی آزار دهنده نیست. قطع مصرف شکر موثرترین گام در جهت بدنی سالم است.

1113

پرهیز از پرتقال برای افراد مبتلا به یبوست

موسسه مبارزه با بيماري سرطان آمريكا چندين سال پيش در اثر مطالعات زياد دريافت كه علت اينكه سرطان معده در آمريكا كمتر از نقاط ديگر است اين است كه مردم آمريكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف مي كنند . البته شايد علت آن وجود ويتامين C در پرتقال است .

1161

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.