توصیه به خانم های بالای ۴۰ سال

توصیه به خانم های بالای ۴۰ سال

در این مطلب توضیح میدهیم که این افراد چه نوع خوراکیهایی را باید در رژیم غذایی بگنجانند.

چربی

در این دوره از زندگی بهتر است چربی خوب را هرچه بیشتر جایگزین چربی بد کنیم. آواکادو، ماهی و غذاهای دریایی و انواع آجیل چربی خوب زیادی دارند که میتواند جایگزین چربیهای بدن غذا شود.

پروتئین

باید رژیم غذایی به شکلی باشد که پروتئین بیشتر و به صورت پخش شده در وعدههای غذایی در روز به بدن برسد. این کار به افزایش متابولیسم بدن کمک میکند. مرغ، ماهی، گوشت قرمز، حبوبات و البته لبنیات منبع خوب پروتئین هستند.

کلسیم

این که در این دوره از زندگی کلسیوم به اندازه کافی به بدن برسد اهمیت خیلی زیادی دارد. با کلسیوم استخوانها شروع به بازسازی خودشان میکنند. با افزایش سن استخوان‌ها شکنندهتر میشوند و کلسیوم بهترین مادهای است که میتواند با این اتفاق مبارزه کند.

فیبر

فیبر دوست خیلی صمیمی شما است. راه حل داشتن اندامی مناسب و خوردن غذای سالم این است که فیبر زیادی مصرف کنید. فیبر نه تنها باعث میشود شما سیر بمانید، بلکه سطح کلسترول بدن را هم کنترل میکند.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


ماده فوق العاده برای سفید کردن دندان در خانه

بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

13

توانایی خیار در کلاژن سازی پوست

خیار تنها باعث خنکی بدن نمی شود، بلکه برای حفظ شادابی پوست و سلامت استخوان ها هم مفید است.خیار منبع غنی از ویتامین های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

15

پتاسیم و کمک به کاهش سلولیت

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

34

در هنگام استفاده از لپ تاپ این موارد را رعایت کنید

اگر بعد از کار با کامپیوتر گردن درد و پشت درد به سراغ تان می آید، لازم است که نحوه ی نشستن خود و کار را با کامپیوتر را تغییر دهید. نشستن صحیح به شما کمک می کند از وارد شدن فشار به عضلات و مفاصل و آسیب های جسمانی جلوگیری کنید.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.