راه هایی که کمک میکند تا صبح ها دیر بیدار نشویم

راه هایی که کمک میکند تا صبح ها دیر بیدار نشویم

سرحالی اول صبح فواید بسیاری از نظر سلامتی جسمی و روانی دارد؛ بویژه آن‌که باعث می‌شود فعالیتی سازنده و موفق در زندگی خود داشته باشید.

گرچه ممکن است رسیدن به این وضعیت برای بسیاری افراد سخت باشد، در ادامه چند روش مفید به منظور کمک به زود بیدار شدن از خواب ارائه می‌شود:

یکم: برای زود بیدار شدن برنامه‌ریزی کنید. اگر برنامه‌ای مثل شروع صنوف مکتب و دانشگاه و مانند اینها در پیش دارید حداقل یک هفته قبل از آن با تنظیم زنگ ساعت برای بیدار شدن و شروع به کار تمرین کنید.

دوم: هر روز زنگ ساعت را طوری جلوتر بکشید که نسبت به زمان قبلی حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر زنگ بزند. این کار به آسانی شما را قادر خواهد ساخت تا به تدریج و دشواری کمتر زمان‌بندی جدیدی برای بدنتان تعریف کنید.

کسانی که صبح ِ زود بیدار می‌شوند و فعالیت روزانه را آغاز می‌کنند شادتر از کسانی اند که تا دیروقت بیدار می‌مانند.

سوم: اگر همچنان با مشکل بیدار شدن از طریق زنگ ساعت مواجه بودید، از دیگر اعضای خانواده برای بیدار شدن کمک بگیرید.

چهارم: تلاش کنید برنامه‌ی منظم و مداوم را برای اصلاح ِ زمان بیدار شدن خود در پیش بگیرید که حتی در هنگام تعطیلی ها یا روزهای بیکاری هم آن را ادامه داده و متوقف نسازید. این کار باعث می‌شود توانایی و زمینه‌ی لازم برای زود بیدار شدن از خواب راحت‌تر فراهم شود و ادامه یابد.

پنجمبر اساس این که به چه مقدار خواب برای استراحت و تجدید انرژی از دست رفته نیاز دارید (حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه برای اغلب افراد بالغ لازم است)، ساعت خواب و بیداری خود را مشخص کنید و به محض این که زنگ ساعت به صدا درآمد بیدار و از تخت خارج شوید. این کار در روزهای نخست سخت خواهد بود؛ بنابراین بهترین راهکار این است که بلافاصله از حالت خوابیده به حالت نشسته درآمده، از تخت خارج شده و در دقایق بعدی به انجام برخی حرکات و تمرین‌های ورزشی سبک بپردازید.

به یاد داشته باشید که برخی مطالعات نشان داده اند کسانی که صبح ِ زود بیدار می‌شوند و فعالیت روزانه را آغاز می‌کنند شادتر از کسانی اند که تا دیروقت بیدار می‌مانند.

 

منبع:سلامت آنلاین

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


آیا سرخ کردن ماهی فواید آن را میسوزاند؟

ماهی جزء لذیذترین غذا‌هاست و در منوی بین المللی هر کشوری چندین غذا با ماهی وجود دارد. ما ایرانی ها اکثر ماهی‌های موجود را یا کباب میکنیم یا سرخ. ماهی‌ها، مخصوصا ماهی‌های چرب‌تری مانند سالمون، ساردین، قزل‌آلا یا کیلکا، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.​

2339

مکیدن انگشت در سنین پایین و راه حل های موثر برای آن

عادت مکیدن انگشت (انگشت شست) در میان کودکان شایع بوده و در اغلب اوقات به عنوان عادت طبیعی تلقی شده که نباید نگران آن بود. کودکان غالبا در 2 سالگی یا در هنگام پیدایش و درآمدن دندان‌‌های دائمی این عادت را کنار می‌‌گذارند

409

مصرف بادام زمینی مؤثر در سلامت قلب

مصرف بادام زمینی از قلب محافظت کرده و ریسک ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد. مصرف روزانه بادام زمینی فواید زیادی برای سلامت دارد که از آن جمله می‌توان به حفظ سلامت قلب تا تامین مواد مغذی فراوان برای بدن و کاهش ریسک بیماری عروق کرونر در جهت کنترل چاقی اشاره کرد.

470

با دردهای مفاصل حاصل از خانه تکانی چه کنیم؟

کسانی که دیسک گردن و دیسک کمر دارند نباید در هنگام خانه تکانی زیاد خم و راست شوند چون درد آنها بیشتر می شود و باعث شعله ور شدن بیماری آنها خواهد شد.

1229

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.