9 گزینه غذایی سرشار از کلسیم، چربی های بدن را می سوزانند

9 گزینه غذایی سرشار از کلسیم، چربی های بدن را می سوزانند

یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم می توانند منجر به کاهش فشار خون، کلسترول و تنظیم قند خون شود. در اینجا بهترین گزینه های چربی سوز سرشار از کلسیم معرفی شده اند:

کلم بروکلی: یک فنجان از آن ۵۵ کالری و ۶۲ میلی گرم دارد و تامین کننده ۶ درصد از نیاز به کلسیم است.

اسفناج: ۲ فنجان از این سبزی ۱۴ کالری دارد و ۶ میلی گرم کلسیم که ۶ درصد از نیاز به کلسیم را رفع می کند.

شاهی: شاهی در هر یک فنجان، ۴ کالری و ۴۰ میلی گرم کلسیم دارد و ۴ درصد از میزان نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

پنیر رومانو: ۳۰ گرم از آن، معادل ۱۰۸ کالری و ۲۹۸ میلی گرم کلسیم است که ۳۰ درصد از میزان نیاز به کلسیم را در روز تامین می کند.

دانه کنجد: ۳۰ گرم از دانه کنجد معادل ۱۶۰ کالری است که ۲۷۷ میلی گرم کلسیم به بدن می رساند. این میزان، ۲۸ درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

ارده: ۲ قاشق غذاخوری از ارده معادل ۱۶۰ کالری و ۱۱۲ میلی گرم کلسیم دارد که ۱۲ درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

پنیر خامه ای: ۳ گرم از پنیر خامه ای بدون چربی معاد ۲۹ کالری دارد. این میزان ۹۸ میلی گرم کلسیم دارد و ۱۰ درصد نیاز به کلسیم را در روز برطرف می کند.

کلم پیچ: یک فنجان از این سبزی، ۳۶ کالری دارد؛ به همراه ۹۳ میلی گرم کلسیم. این میزان از کلسیم، ۹ درصد از نیاز بدن به کلسیم را رفع می کند.

بادام: ۳ گرم بادام معادل ۲۲ بادام است که ۱۷۰ کالری و ۷۵ میلی گرم کلسیم دارد و ۸ درصد از نیاز به کلسیم را تامین می کند.

منبع: آوای سلامت

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


رژیم غذایی مناسب برای رشد مو

کمبود خیلی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن باعث ریزش مو می شود.

1398

بدون رژیم گرفتن لاغر شوید

شاید باور آن برای برخی‌ها سخت باشد که چگونه می‌توان بدون رژیم لاغر شوند! اما چنین چیزی واقعاً امکان پذیر است

1586

به این ۷ دلیل شکلات تلخ بخورید

کاکائوی تلخ به دلیل داشتن میزان بیشتری کاکائو نسبت به کاکائوی معمولی، آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است.

1905

تسکین 4 درد با کمک عسل

طبیعی‌ترین راه برای برطرف کردن درد دندان استفاده از عسل است.

1902

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.