هر وسیله‌ای را چند وقت یکبار تمیز کنیم؟

هر وسیله‌ای را چند وقت یکبار تمیز کنیم؟

دانشمندان با مطالعه بر روی وسایل مختلف و بررسی میزان تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها بر روی آن‌ها به نتیجه‌های زیر دست یافته اند و زمان تمیز کردن تقریبی آن‌ها را پیشنهاد می‌کنند.

-
سطوح خارجی، صفحه نمایش و سایر تجهیزات متصل به رایانه شخصی، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی که صفحه نمایش آن‌ها گرم می‌شود، به دلیل رشد میزان زیاد باکتری بر روی آن‌ها باید روزانه پاک و ضدعفونی شود.
-
سطح روی میز‌ها باید به طور روزانه تمیز شود.

-
داخل و خارج دستگاه مایکروفر هر هفته باید به طور کامل تمیز شود.
-
دستمال خشک کننده ظرف‌های خیس نیز باید هر هفته به طور کامل شسته و در مجاورت نور خورشید خشک شوند.
-
شستشو و عوض کردن ملحفه ها، روتختی، حوله حمام و حوله خشک کن ظرف ها، روبالشتی و نیز رویه لحاف و پتو باید هر هفته انجام شود، زیرا سلول‌های مرده پوست بدن انسان و نیز مو‌های ریخته می‌توانند زمینه ساز ابتلای انسان به بیماری شوند.
-
افزون بر شستشوی روبالشتی هر هفته، هر سه ماه یکبار نیز باید خود بالش شسته و به طور کامل خشک شود.
-
یکی از مکان‌هایی که روزانه باید شسته و ضدعفونی شود، سرویس بهداشتی و حمام است که به دلیل محیط مرطوب خود می‌توانند زمینه ساز ابتلای انسان‌ها به بیماری‌های مختلف و حتی واگیردار شود.
-
پاک کردن داخل یخچال هر ماه باید انجام شود. مهم ترین قسمتی که در یخچال باید پاک شود، جامیوه‌ای است که می‌تواند تا ۷۵۰ برابر میزان مجاز باکتری و میکروب در خود نگه دارد.
-
فرش، موکت یا قالیچه را هر 6 الی ۱۲ ماه بشویید، به ویژه اگر با کفش برروی آن‌ها راه می‌روید. کارشناسان در پژوهش‌های خود دریافتند فرش‌ها می‌توانند تا حدود ۲۰۰ هزار باکتری در هر اینچ مربع داشته باشند به همین دلیل شستشوی منظم آن‌ها برای حفظ سلامت اهمیت فراوانی دارد.

-
در آشپزخانه اجاق گاز، هود، مایکرویو، میز غذاخوری، یخچال، داخل و سطح کابینت‌ها و از همه مهم تر اطراف سینک ظرفشویی باید در بازه‌های زمانی منظم تمیز شوند تا میزان ابتلای اعضای خانواده به بیماری‌های مختلف کاهش یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


ماده فوق العاده برای سفید کردن دندان در خانه

بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

13

توانایی خیار در کلاژن سازی پوست

خیار تنها باعث خنکی بدن نمی شود، بلکه برای حفظ شادابی پوست و سلامت استخوان ها هم مفید است.خیار منبع غنی از ویتامین های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

15

پتاسیم و کمک به کاهش سلولیت

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

34

در هنگام استفاده از لپ تاپ این موارد را رعایت کنید

اگر بعد از کار با کامپیوتر گردن درد و پشت درد به سراغ تان می آید، لازم است که نحوه ی نشستن خود و کار را با کامپیوتر را تغییر دهید. نشستن صحیح به شما کمک می کند از وارد شدن فشار به عضلات و مفاصل و آسیب های جسمانی جلوگیری کنید.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.