هر وسیله‌ای را چند وقت یکبار تمیز کنیم؟

هر وسیله‌ای را چند وقت یکبار تمیز کنیم؟

دانشمندان با مطالعه بر روی وسایل مختلف و بررسی میزان تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها بر روی آن‌ها به نتیجه‌های زیر دست یافته اند و زمان تمیز کردن تقریبی آن‌ها را پیشنهاد می‌کنند.

-
سطوح خارجی، صفحه نمایش و سایر تجهیزات متصل به رایانه شخصی، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی که صفحه نمایش آن‌ها گرم می‌شود، به دلیل رشد میزان زیاد باکتری بر روی آن‌ها باید روزانه پاک و ضدعفونی شود.
-
سطح روی میز‌ها باید به طور روزانه تمیز شود.

-
داخل و خارج دستگاه مایکروفر هر هفته باید به طور کامل تمیز شود.
-
دستمال خشک کننده ظرف‌های خیس نیز باید هر هفته به طور کامل شسته و در مجاورت نور خورشید خشک شوند.
-
شستشو و عوض کردن ملحفه ها، روتختی، حوله حمام و حوله خشک کن ظرف ها، روبالشتی و نیز رویه لحاف و پتو باید هر هفته انجام شود، زیرا سلول‌های مرده پوست بدن انسان و نیز مو‌های ریخته می‌توانند زمینه ساز ابتلای انسان به بیماری شوند.
-
افزون بر شستشوی روبالشتی هر هفته، هر سه ماه یکبار نیز باید خود بالش شسته و به طور کامل خشک شود.
-
یکی از مکان‌هایی که روزانه باید شسته و ضدعفونی شود، سرویس بهداشتی و حمام است که به دلیل محیط مرطوب خود می‌توانند زمینه ساز ابتلای انسان‌ها به بیماری‌های مختلف و حتی واگیردار شود.
-
پاک کردن داخل یخچال هر ماه باید انجام شود. مهم ترین قسمتی که در یخچال باید پاک شود، جامیوه‌ای است که می‌تواند تا ۷۵۰ برابر میزان مجاز باکتری و میکروب در خود نگه دارد.
-
فرش، موکت یا قالیچه را هر 6 الی ۱۲ ماه بشویید، به ویژه اگر با کفش برروی آن‌ها راه می‌روید. کارشناسان در پژوهش‌های خود دریافتند فرش‌ها می‌توانند تا حدود ۲۰۰ هزار باکتری در هر اینچ مربع داشته باشند به همین دلیل شستشوی منظم آن‌ها برای حفظ سلامت اهمیت فراوانی دارد.

-
در آشپزخانه اجاق گاز، هود، مایکرویو، میز غذاخوری، یخچال، داخل و سطح کابینت‌ها و از همه مهم تر اطراف سینک ظرفشویی باید در بازه‌های زمانی منظم تمیز شوند تا میزان ابتلای اعضای خانواده به بیماری‌های مختلف کاهش یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


نخوردن سحری موجب چاقی می‌شود

برخلاف تصور برخی افراد، روزه بدون سحری نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه به دلیل افت شدید قند خون در طی روز موجب می شود تا شخص روزه‌دار در زمان افطار تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای شیرین و چرب پیدا کند و همین موضوع در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

16

6 خوراکی انرژی زا برای روزه دارن

روزه گرفتن در تابستان که روزهای داغ و بلندی دارد خیلی هم ساده نیست و اگر در هنگام سحری مواد انرژی زا نخورید صد در صد بیمار خواهید شد. در این پست ما شما را با ۶ خوراکی معجزه گر آشنا میکنیم.

3950

6 هشدار جدی کمبود ویتامین ب 12 در زنان

توانایی بدن یک زن برای جذب ویتامین ب ۱۲ به تدریج و با افزایش سن، کاهش می یابد. محققان آمریکایی نشان می داده اند که ۴ درصد از زنان بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سال از کمبود این ویتامین رنج می برند.

63

نکات کلیدی برای روزه داری در فصل گرما

ماه رمضان امسال نیز همانند چند ساله گذشته با فصول گرم سال (بهار و تابستان) مصادف شده و این امر به برکات این ماه افزوده و در روایات بسیار از آن تمجید شده است. این مطلب شامل توصیه‌هایی است برای گرفتن روزه در روزهای گرم سال به شما کمک خواهد کرد.

52

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.