به نوشیدن آب علاقه مند شوید.اما چگونه؟

به نوشیدن آب علاقه مند شوید.اما چگونه؟

بدن شما بیشتر از هر چیز دیگر، از آب تشکیل شده است. چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از وزن بدن آب است، و این مایع در انجام تعداد زیادی از کارهای مهم بدن شما نقش دارد.

شما باید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید تا بدنتان بتواند غذا را به درستی هضم کند، و مواد مغذی را به سلول‌هایتان برساند، و از شر موادی هم که به آنها نیاز ندارد خلاص شود.

بدون آب کافی، کنترل درجه‌ی حرارت بدن می‌تواند یک چالش باشد، مفاصل شما روان بودن خود را از دست می‌دهند، و ماهیچه‌هایتان نیز سریع‌تر فرسوده می‌شوند. حرف آخر اینکه: هر سلول، بافت، و هر ارگانی برای عملکرد درست به آب نیاز دارد.

به مقدار آب توجه کنید

اگر بتوانید ببینید که دقیقا قصد دارید چقدر آب بخورید و میزان پیشرفتتان را در طول روز دنبال کنید، به نفعتان خواهد بود. مقدار آبی که قصد دارید بخورید را در یک پارچ بریزید و روی پیشخوان آشپزخانه یا روی میزتان قرار دهید.

آن پارچ به شما یاداوری می‌کند که آب بیشتری بنوشید و به شما انگیزه می‌دهد که در طول روز آنرا جرعه جرعه بنوشید و با تمام کردن آن به هدفتان برسید.

آب را سرد کنید

آب سرد، اغلب اوقات تازه‌تر از آبی با دمای اتاق بنظر می‌رسد. سعی کنید که یک بطری آب در فریزر بگذارید و آن را در طول روز همراه داشته باشید. بطری شما برای چندین ساعت خنک می‌ماند، بدین ترتیب ممکن است تشویق شوید که آب بیشتری بنوشید.

در صبح آب بنوشید

خشکی و بوی بد دهان در صبح، نشانه‌ی این است که اکثر ما در صبح کمی دچار کم آبی هستیم. بنابراین یک لیوان آب کنار تختتان بگذارید و قبل از پایین آمدن از تخت، اول آنرا بنوشید.

آب را با نی بنوشید

سعی کنید بوسیله‌ی یک نی، آب را کم کم بنوشید. نمی‌دانم که چرا این روش موثر است، شاید چون جالب‌تر است، یا شاید چون جرعه‌های بزرگتری می‌نوشید، اما افراد بسیاری به من می‌گویند که وقتی از نی استفاده می‌کنند، آب بیشتری می‌نوشند!

آب را طعم‌دار کنید

آب مخصوص خودتان را آماده کنید. یک برش لیموی تازه، مقداری خیار، چند عدد توت، کمی نعناع تازه یا یک قطعه زنجبیل تازه به آب اضافه کنید. این کار، نوشیدنی شما را خاص می‌کند و به آن عطر و طعم می‌دهد.

قبل از غذا آب بخورید

با آب، مانند یک پیش غذا برخورد کنید و وعده‌های غذایی را با یک لیوان آب شروع کنید. به این روش، هم آب بیشتری در روز مصرف می‌کنید، و هم اشتهای شما مهار می‌شود.

مقدار آب را حساب کنید

درست مانند محاسبه‌ی مقدار کالری مصرفی، محاسبه‌ی اینکه چقدر آب نوشیده‌اید می‌تواند به شما کمک کند. به این دلیل است که قرار دادن پارچ آب روی میز، اینقدر مهم است، چون در هر لحظه می‌توانید ببینید که چقدر آب خورده‌اید و قبل از تمام شدن روز باید چقدر دیگر آب بنوشید.

اگر بدنبال تکنولوژی‌های پیشرفته هستید، برنامه‌هایی برای تلفن همراه وجود دارند که به شما یاداوری می‌کنند آب بخورید، میزان مصرف آب شما را دنبال می‌کنند، و اگر به هدفتان برسید، بطور مجازی شما را تشویق می‌کنند!

پس معطل چه هستید؟ همین حالا یک لیوان دیگر آب بنوشید!


با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


مصرف بیش از اندازه قند و تاثیرات منفی آن بر روی بدن شما

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف بیش از اندازه قند سبب بیماری ,افسردگی ,مشکلات پوستی و….می شود و ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد.

23

جذب کلسیم فقط با شیر؟؟!

معمولا وقتی صحبت از افزایش دریافتی کلسیم است، افزایش مصرف شیر به ذهن بسیاری از ما خطور می‌کند.

53

پوست این میوه خطرناکترین سرطان دنیا را تشخیص می دهد

پوست یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های دنیا در آینده نه چندان دور ...

1796

پیشگیری از پوکی استخوان

صرف نظر از كلسیم و ویتامین D كافی، ورزش مهمترین عامل پیشگیری از پوكی استخوان به شمار می رود

971

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.