به نوشیدن آب علاقه مند شوید.اما چگونه؟

به نوشیدن آب علاقه مند شوید.اما چگونه؟

بدن شما بیشتر از هر چیز دیگر، از آب تشکیل شده است. چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از وزن بدن آب است، و این مایع در انجام تعداد زیادی از کارهای مهم بدن شما نقش دارد.

شما باید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید تا بدنتان بتواند غذا را به درستی هضم کند، و مواد مغذی را به سلول‌هایتان برساند، و از شر موادی هم که به آنها نیاز ندارد خلاص شود.

بدون آب کافی، کنترل درجه‌ی حرارت بدن می‌تواند یک چالش باشد، مفاصل شما روان بودن خود را از دست می‌دهند، و ماهیچه‌هایتان نیز سریع‌تر فرسوده می‌شوند. حرف آخر اینکه: هر سلول، بافت، و هر ارگانی برای عملکرد درست به آب نیاز دارد.

به مقدار آب توجه کنید

اگر بتوانید ببینید که دقیقا قصد دارید چقدر آب بخورید و میزان پیشرفتتان را در طول روز دنبال کنید، به نفعتان خواهد بود. مقدار آبی که قصد دارید بخورید را در یک پارچ بریزید و روی پیشخوان آشپزخانه یا روی میزتان قرار دهید.

آن پارچ به شما یاداوری می‌کند که آب بیشتری بنوشید و به شما انگیزه می‌دهد که در طول روز آنرا جرعه جرعه بنوشید و با تمام کردن آن به هدفتان برسید.

آب را سرد کنید

آب سرد، اغلب اوقات تازه‌تر از آبی با دمای اتاق بنظر می‌رسد. سعی کنید که یک بطری آب در فریزر بگذارید و آن را در طول روز همراه داشته باشید. بطری شما برای چندین ساعت خنک می‌ماند، بدین ترتیب ممکن است تشویق شوید که آب بیشتری بنوشید.

در صبح آب بنوشید

خشکی و بوی بد دهان در صبح، نشانه‌ی این است که اکثر ما در صبح کمی دچار کم آبی هستیم. بنابراین یک لیوان آب کنار تختتان بگذارید و قبل از پایین آمدن از تخت، اول آنرا بنوشید.

آب را با نی بنوشید

سعی کنید بوسیله‌ی یک نی، آب را کم کم بنوشید. نمی‌دانم که چرا این روش موثر است، شاید چون جالب‌تر است، یا شاید چون جرعه‌های بزرگتری می‌نوشید، اما افراد بسیاری به من می‌گویند که وقتی از نی استفاده می‌کنند، آب بیشتری می‌نوشند!

آب را طعم‌دار کنید

آب مخصوص خودتان را آماده کنید. یک برش لیموی تازه، مقداری خیار، چند عدد توت، کمی نعناع تازه یا یک قطعه زنجبیل تازه به آب اضافه کنید. این کار، نوشیدنی شما را خاص می‌کند و به آن عطر و طعم می‌دهد.

قبل از غذا آب بخورید

با آب، مانند یک پیش غذا برخورد کنید و وعده‌های غذایی را با یک لیوان آب شروع کنید. به این روش، هم آب بیشتری در روز مصرف می‌کنید، و هم اشتهای شما مهار می‌شود.

مقدار آب را حساب کنید

درست مانند محاسبه‌ی مقدار کالری مصرفی، محاسبه‌ی اینکه چقدر آب نوشیده‌اید می‌تواند به شما کمک کند. به این دلیل است که قرار دادن پارچ آب روی میز، اینقدر مهم است، چون در هر لحظه می‌توانید ببینید که چقدر آب خورده‌اید و قبل از تمام شدن روز باید چقدر دیگر آب بنوشید.

اگر بدنبال تکنولوژی‌های پیشرفته هستید، برنامه‌هایی برای تلفن همراه وجود دارند که به شما یاداوری می‌کنند آب بخورید، میزان مصرف آب شما را دنبال می‌کنند، و اگر به هدفتان برسید، بطور مجازی شما را تشویق می‌کنند!

پس معطل چه هستید؟ همین حالا یک لیوان دیگر آب بنوشید!


با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


خواص باورنکردنی نخود

معمولا از نخود در سبزیجات، سالادها، سس‌ها، نان، فلافل، حمص، طهنگامی و غذاهای مالشی سیردار استفاده می‌شود. این نوع از حبوبات، سرشار از فیبر است. هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقا بگوید نخود چقدر خوب است در اینجا تعدادی از خواص نخود را بیان می کنیم .همراه ما باشید

10

احتمال پارگی پرده گوش با گوش پاک کن!!

اگر پارگی پرده ناشی از عفونت حاد گوش باشد، علاوه بر احساس درد، کم شنوایی و تب، خروج ترشحات عفونی یا خونی از گوش نیز ممکن است دیده شود.

13

اجازه ندهید مدرسه باعث آسیب به کودک شود.

همه پدر و مادرها دوست دارند که مدرسه رفتن منجر به رشد و بالندگی و سلامت فردی و اجتماعی فرزندانشان شود. در این میان، حفظ تندرستی دانش‌آموزانی که هر روز با کیف و کتاب‌های سنگین‌شان به کلاس‌هایی با نیمکت‌های یکسان‌سازی نشده می‌روند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

189

چاق شدن صورت با راهکارهای طبیعی

بسیاری از ما با کوچک ترین تغییر دربرنامه و رژیم غذایی مان با لاغری صورت رو به رو می شویم به طور کلی لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد.کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت مان را از دست بدهیم و صورتمان لاغر شود.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.