جذب کلسیم فقط با شیر؟؟!

جذب کلسیم فقط با شیر؟؟!

برخی دیگر از مواد غذایی حاوی میزان کلسیم بیشتری نسبت به شیر هستند. اگر میانه خوبی با طعم شیر ندارید، می‌توانید مواد غذایی زیر را جایگزین آن کنید:

نخود: یک فنجان نخود علاوه بر فیبر و پروتئین، حاوی 315 میلی‌گرم کلیسم است. می‌توانید این ماده غذایی مفید را به اشکال مختلف بوداده، بخارپز یا سرخ شده به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بادامبادام فواید فراوانی دارد؛ یکی از مهم‌ترین آنها کلسیم فراوان آن است. سه‌چهارم فنجان بادام حاوی حدود 320 میلی‌گرم کلسیم است. بادام خیس شده خواص سالم‌تری دارد.

دانه چیادانه‌های چیا(تخم شربتی) اخیرا به یک ماده غذایی پرطرفدار تبدیل شده‌است. صد گرم از این دانه‌ها حاوی حدود 631 میلی‌گرم کلسیم است که میزان بسیار زیادی است. اضافه کردن دانه‌های چیا به سالاد و غذاها می‌تواند خواص مغذی آنها را به میزان زیادی افزایش دهد.

آب پرتقالیک لیوان آب پرتقال طبیعی، بویژه اگر هنگام صبح مصرف شود ماده غذایی بسیار سالمی است که حاوی 350 میلی‌گرم کلسیم است.

سبزیجات دارای برگ تیرهاسفناج یک ماده غنی از کلسیم است که مصرف آن برای تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان ضروری است. یک فنجان اسفناج حاوی 394 میلی‌گرم کلسیم است.

توفوی سفت(توفو (TOFU) پنیری است که به جای شیر گاو، با شیر سویا تهیه می شود و بهترین منبع پروتئین به ویژه برای گیاهخواران و افرادی که دارای رژیم های غذایی کم کالری هستند، می باشد.)یک فنجان توفوی سفت حاوی 861 میلی‌گرم کلسیم است. بهترین راه مصرف توفو، تفت دادن و اضافه کردن آن به سالاد است.

انجیر خشک: یک و نیم فنجان انجیر خشک حاوی 320 میلی‌گرم کلسیم است. انجیر خشک همچنین میزان انرژی بالایی دارد بنابراین اگر نگران افزایش وزن هستید از مصرف زیاد آن خودداری کنید.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


اینقدر «زهر» نخورید

بلند بگویید "آرسنیک". حتی تلفظ این نام هم حس سمی بودنش را منتقل می‌کند. با وجود اینکه این ماده به عنوان زهر استفاده می‌شود، اما به طرق مختلف از طریق غذایی که می‌خوریم وارد بدنمان می‌شود.

2215

خاصیت های بی نظیر گندمک

گندمک تنقلاتی بو داده یک میان وعده بسیار مفید انرژی زا به شمار می‌رود که حاوی ویتامین های گروه B و املاحی نظیر آهن، روی و مس است.

511

در این ماهها بارور نشوید

کودکانی که نطفه آنها در ماه های تابستان بسته شده از سلامت کمتری برخوردارند. در پی کشف این حقیقت، دانشمندان پیشنهاد می کنند زنانی که قصد بارداری دارند، از «تیرماه سمی» بپرهیزید.

1863

عوارض منفی پرخوری

وقتی زیاد از حد مجاز و مورد نیاز بدنتان غذا مصرف می کنید و به پرخوری روی می آورید بهتر است بدانید بدنتان را در معرض انواع بیماری ها و واکنش های مختلف قرار می دهید.

781

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.