افزایش قوای بینایی با این خوردنی ها

افزایش قوای بینایی با این خوردنی ها

اگر به فکر تقویت قوای بینایی تان هستید بهتر است به خورد و خوراکتان دقت بیشتری کنید و از مواد غذایی مفید و پرخاصیت برای چشمانتان کمک بگیرید

مواد مغذی برای اصلاح مشکلات چشمی و بهبود سلامت چشم

آنتی اکسیدان ها: یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها به عنوان یکی از موثرترین راه های مقابله با اثرات پیری ناشی از رادیکال های آزاد شناخته شده است. آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین هایEو ث، بتاکاروتن، سلنیوم، روی و… می تواند منجر به خنثی کردن رادیکال های آزاد شود. ویتامین ث در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود در حالی که آجیل، سیب زمینی شیرین، کره بادام زمینی، و غلات غنی شده، سرشار از ویتامین E هستند. مصرف این دو ویتامین به کاهش خطر آب مروارید کمک می کند. میوه های زرد و نارنجی و همچنین میوه های قرمز، سبزیجات، هویج، پاپایا، و انبه، غنی از بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن همچنین در جگر، تخم مرغ و شیر نیز یافت می شود. بدن بتاکاروتن را به ویتامین آ تبدیل می کند و آنهم برای کمک به تنظیم چشم در برابر تغییرات نور، و جلوگیری از ابتلا به آب مروارید. میوه ها و سبزیجات سبز و تیره نیز حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی هستند. فلاونوئیدهای موجود در انگور، شکلات و انواع توت ها نیز برای حفاظت از مویرگ ها در چشم و دیگر رگ های خونی در بدن مفیدند.

غلات سبوس دار: نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌ دهد، رژیم غذایی با شاخص پایین گلیسمی احتمال بروز دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را 80 درصد کاهش می ‌دهد. برای کاهش سریع شاخص گلیسمی غذا، غلات سبوس دار را جایگزین نشاسته‌ های تصفیه شده کنید. برنج سبوس دار، جو دو سر، نان سبوس دار و پاستای سبوس دار مصرف کنید.

اسیدهای چرب امگا 3: این اسیدهای چرب برای حفظ سلامت چشم حیاتی هستند دو نوع اسید چرب امگا 3 معروف بهDHAوEPAدر حفاظت از سلامت چشم در برابر دژنراسیون ماکولا وابسته به سن نقش مهمی دارند بخصوص برای افراد در معرض خطر. سطح پایین این اسیدهای چرب در عوض منجر به سندرم چشم خشک، دژنراسیون ماکولا، رتینوپاتی دیابتی و رتینوپاتی نوزادان نارس می شود. ناگفته نماند که این اسیدهای چرب برای توسعه بصری مناسب و عملکرد چشم در نوزادان بسیار مهم اند. اسیدهای چرب امگا 3 در درجه اول در غذاهای دریایی یافت می شوند، بخصوص در ماهی قزل آلا و ساردین و دیگر ماهی های چرب. آنها همچنین در آجیل، دانه ها، روغن های گیاهی و سبزیجات با برگ سبز تیره نیز یافت می شوند. مکمل های اسیدهای چرب امگا 3 نیز در دسترسند.

 

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


آیا هضم آدامس سال ها طول می کشد ؟!!

آیا این باور شماست ؟؟ آدامس مانند سایر مواد غذایی در دهان حل نمی شود و در صورت بلعیده شدن معده نمی تواند آدامس را تجزیه کند

3

نعناع - درمان سریع سرفه

سرفه کردن در اثر سرما خوردگی عادی است وگاهی سرفه های میکروبی تبدیل به سرفه های حساسیتی می شود با نعناع و به روش زیر می توانید خود را درمان کنید .

10

مواد خطرناک تشکیل دهنده رژلب

مواد مضر موجود در این مواد آرایشی در طولانی مدت خطر بروز سرطان را به دنبال دارد؛ همچنین ممکن است پوست لب پس از سال‌ها تغییر رنگ پیدا کند و سلول‌های رنگ دانه‌ای آسیب ببینند.

33

خواب عصرگاهی و تقویت حافظه سالمندان

از آنجایی که هم زمان با افزایش سن کارکردهای شناختی مغز نیز کاهش می یابد و احتمال ابتلا به بیماری هایی هم چون آلزایمر و زوال عقل افزایش پیدا می کند؛ دانشمندان همواره به دنبال راهی برای ایجاد تعویق در این روند بوده اند.

485

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.