غذاهایی که شما را از کم خونی نجات می دهند

غذاهایی که شما را از کم خونی نجات می دهند

کم خونیاز مشکلات رایج در بین افراد، بخصوص ایرانیان است. کم خونی به دلایل مختلف ایجاد می شود، تغذیه ی نادرست، و یا کم خوردن غذاهایی که خون را تامین می کنند کم خونی به راحتی با انواع خاصی از غذاها درمان می شوند. در این مقاله با غذاهایی که شما را از کم خونی نجات می دهند آشنا می شوید.

منبع سرشار از آهن در لوبیا سفید

این حبوبات حاوی 4 میلی گرم آهن در هر فنجان هستند. (میزان کالری آن 225، چربی 0 گرم و 40 گرم پروتئین است) از این لوبیا در سالاد و یا به صورت تفت در روغن داغ، می‌توانید استفاده کنید. تا از کم خونی نجات پیدا کنید.

 

منبع سرشار از آهن در صدف خوراکی

حدود 85 گرم صدف خوراکی حاوی 6.7 میلی گرم آهن است.

صدف خوراکی حاوی پروتئین و مواد معدنی مانند روی (Zink) نیز می‌باشد. پس به نظر می‌رسد با این اوصاف، صدای خوردن آن شما را اذیت نخواهد کرد!

منبع سرشار از آهن در دانه‌ ی کنجد

هر یک چهارم فنجان از آن حاوی 5.2 میلی گرم آهن است.

کنجد را به وعده‌ی غذایی یا سالاد (افزایش کاهش وزن با سالاد را بخوانید.) خود اضافه کنید. از کنجد می‌توانید تقریبا در اکثر غذاها (به خصوص غذاهای آسیایی) اضافه کنید.

فقط حواستان به میزان چربی آن باشد. (هر یک چهارم فنجان حاوی 17 گرم چربی است.)
منبع سرشار از آهن در عدس

در کنار مزه‌ی عالی و این‌که تقریبا با هر غذایی (خوردن وعده‌های غذایی کوچک و کاهش وزن را بخوانید) می‌توان از عدس استفاده کرد، یک فنجان عدس پخته حاوی 6.59 میلی گرم آهن است. (به علاوه 50 گرم کربوهیدرات پیچیده و 18 گرم پروتئین)

منبع سرشار از آهن در اسفناج

حتما شما با این منبع غنی و قوی از آهن آشنایی کامل دارید، یک فنجان از اسنفاج پخته شده حاوی 6.4 میلی گرم آهن و فقط 40 کالری انرژی است.

 

 

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


مصرف بیش از اندازه قند و تاثیرات منفی آن بر روی بدن شما

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف بیش از اندازه قند سبب بیماری ,افسردگی ,مشکلات پوستی و….می شود و ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد.

23

جذب کلسیم فقط با شیر؟؟!

معمولا وقتی صحبت از افزایش دریافتی کلسیم است، افزایش مصرف شیر به ذهن بسیاری از ما خطور می‌کند.

53

پوست این میوه خطرناکترین سرطان دنیا را تشخیص می دهد

پوست یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های دنیا در آینده نه چندان دور ...

1796

پیشگیری از پوکی استخوان

صرف نظر از كلسیم و ویتامین D كافی، ورزش مهمترین عامل پیشگیری از پوكی استخوان به شمار می رود

971

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.