دانستنی هایی مهم پیرامون مکمل های بدنسازی

دانستنی هایی مهم پیرامون مکمل های بدنسازی


هر ماده مغذی که از راهی غیر از غذا به منظور تامین نیازهای بدن و جبران کمبودهای آن دریافت شود، مکمل محسوب می‌شود. در واقع مکمل‌ها مواد غذایی غلیظ‌شده‌ای از پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه و کربوهیدرات‌ها هستند.
تشدید بیماری‌های زمینه ای
مصرف مکمل‌ها بدون هماهنگی با متخصص می‌تواند باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای شود. ممکن است ورزشکاری بدون اطلاع از بیماری کلیه یا کبد خود نسبت به مصرف بالای پروتئین یا کربوهیدرات اقدام کند. این بی‌احتیاطی باعث تشدید بیماری و آسیب بیشتر به سایر ارگان‌های بدن می‌شود.

تجویز مکمل، چگونه؟
متخصصان معتقدند تجویز هر گونه مکمل باید براساس میزان سلامت فرد باشد و قبل از آن شرایط فرد باید مورد آزمایش‌های بالینی قرار گیرد تا میزان و مدت زمان مکمل تعیین شود.

مکمل‌هایی برای افراد خاص
ارائه مشاوره تغذیه در کنار برنامه ورزشی یکی از راهکارهای جذب مشتری در میان برخی باشگاه‌ها شده است. مشاوران مستقر در باشگاه‌ها حتما باید از میان پزشکان متخصص باشند و تنها در این صورت مراجعان به مشاوره آنها اعتماد کنند. بهترین مرجع برای مشاوره درباره مکمل‌ها متخصصان طب ورزشی یا تغذیه هستند. متخصصان معتقدند مصرف مکمل نیاز همه ورزشکاران نیست و تنها افرادی که تمرینات بسیار سنگین برای مسابقات تیم‌ملی یا المپیک انجام می‌دهند، نیازمند استفاده از مکمل هستند

مکمل‌ها، بعد از دوران ورزش
مصرف مکمل‌ها برای خیلی از وزرش‌ها توصیه می‌شود، اما افرادی که روزانه حدود 40 تا 50 دقیقه برای اغلب روزهای هفته ورزش می‌کنند، به مکمل نیاز ندارند. با وجود آن که ورزشکاران حرفه‌ای تحت نظر متخصصان اقدام به مصرف مکمل‌های غیردوپینگی می‌کنند، با این حال بعد از اتمام دوران ورزشی خود اغلب با اختلالات شدید متابولیکی مواجه می‌شوند.


با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


آیا سرخ کردن ماهی فواید آن را میسوزاند؟

ماهی جزء لذیذترین غذا‌هاست و در منوی بین المللی هر کشوری چندین غذا با ماهی وجود دارد. ما ایرانی ها اکثر ماهی‌های موجود را یا کباب میکنیم یا سرخ. ماهی‌ها، مخصوصا ماهی‌های چرب‌تری مانند سالمون، ساردین، قزل‌آلا یا کیلکا، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.​

2339

مکیدن انگشت در سنین پایین و راه حل های موثر برای آن

عادت مکیدن انگشت (انگشت شست) در میان کودکان شایع بوده و در اغلب اوقات به عنوان عادت طبیعی تلقی شده که نباید نگران آن بود. کودکان غالبا در 2 سالگی یا در هنگام پیدایش و درآمدن دندان‌‌های دائمی این عادت را کنار می‌‌گذارند

409

مصرف بادام زمینی مؤثر در سلامت قلب

مصرف بادام زمینی از قلب محافظت کرده و ریسک ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد. مصرف روزانه بادام زمینی فواید زیادی برای سلامت دارد که از آن جمله می‌توان به حفظ سلامت قلب تا تامین مواد مغذی فراوان برای بدن و کاهش ریسک بیماری عروق کرونر در جهت کنترل چاقی اشاره کرد.

470

با دردهای مفاصل حاصل از خانه تکانی چه کنیم؟

کسانی که دیسک گردن و دیسک کمر دارند نباید در هنگام خانه تکانی زیاد خم و راست شوند چون درد آنها بیشتر می شود و باعث شعله ور شدن بیماری آنها خواهد شد.

1229

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.