اسفناج را نپزید!

اسفناج را نپزید!

تعدادی از محققان سوئدی روش‌های مختلف پختن اسفناج را امتحان کردند تا ببینند نحوه پخت چه تاثیری روی مواد مغذی آن می‌گذارد.
این محققان مقدار لوتئین(نوعی آنتی اکسیدان قوی) را هر بار اندازه گیری کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند بهترین روش برای دریافت مواد مغذی در اسفناج این است به صورت خام با لبنیات مصرف شود. آن‌ها می‌گویند به هیچ وجه نباید اسفناج را در معرض حرارت قرار داد
پختن سبزیجات برگ دار، آنتی اکسیدان‌های آن را از بین می‌برد. اما برعکس مخلوط کردن اسفناج خام با ماست یا شیر کمک می‌کند که لوتئین‌های آن در بدن به راحتی جذب شود
آبپز یا سرخ کردن اسفناج قطعا بیشتر لوتئین آن را از بین می‌برد. در صورتی که لوتئین فواید زیادی برای بدن دارد. این ماده احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهد و از بیماری‌های چشمی پیشگیری می‌کند. حتی به لوتئین لقب ویتامین چشم داده شده، چون از چشم در برابر صدمه‌های نور آفتاب جلوگیری می‌کند
همچنین لوتئین موجود در اسفناج از سرطان پستان، دیابت نوع ۲ و گرفتگی رگ‌های قلبی جلوگیری می‌کند. پس حتما یادتان باشد اسفناج بخورید. آن هم خام با سالاد یا لبنیات . :)

در صورتی که برخی افراد بخواهند حتما اسفناج را به صورت پخته مصرف کنند، بهتر است حداقل آن را در غذایی مانند سوپ و با حرارت ملایم بپزند

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


رنگ لب خبر می دهد از سِر درون!

اگر لب های شما صورتی، صاف و نرم هستند، جای نگرانی نیست و باید بدانید از سلامت خوبی برخوردار هستید. تنهای کاری که باید کنید نوشیدن آب کافی و مرطوب نگه داشتن لب هاست. اما اگر لب هایتان ترک خورده، خشک و پوسته پوسته، بی رنگ و غیره است، باید حواستان بیشتر به سلامتی تان باشد، چون امکان دارد این علائم نشان دهنده ی مشکلی در درون بدن تان باشد.

12

چرا نباید قوز کنیم ؟؟

وضعیت قرارگیری مناسب بدن به اندام‌های داخلی شکم این امکان را می‌دهد که بدون فشار اضافی که می‌تواند باعث اختلال درجریان طبیعی و عملکرد دستگاه گوارش شود، وضعیت طبیعی‌شان را به خود بگیرند.

14

خواص بی نظیر سنجد

سنجد سرشار از فیبر و منبع غنی از کلسیم است؛ برای همین خوردن آن به پیران و مادران شیرده توصیه می‌شود زیرا هم جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد و هم دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و هم سردردهای میگرنی را درمان می‌کند و هم نسیان و آلزایمر را کاهش می‌دهد و هم موجب تیزهوشی نوزاد شیر‌خوار می‌شود.

19

برنج پخته شب مانده را نخورید!!

برنج پخته‌شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای رشد باکتری‌ها محسوب می‌شود که باید در زمان کوتاهی پس از پخت مصرف شود، در غیر این صورت باید برنج پخته‌شده را در یخچال نگهداری کرد زیرا محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها محسوب می‌شود.

48

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.