شایعات و گفته های نادرست درباره مصرف تخم مرغ

شایعات و گفته های نادرست درباره مصرف تخم مرغ

تخم مرغ حاوی ویتامین های مهم، چربی های سالم و مواد معدنی مغذی و معدنی است و مزایای سلامتی آن می تواند بسیار بیشتر از خطرات مصرفش باشد.

در اینجا دلایل موجه برای اضافه کردن تخم مرغ به منوی روزانه شما ذکر شده است:

مبارزه با خستگی:تخم مرغ یکی از بهترین منابع غذایی طبیعی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، روی ویتامین هیا گروه ب برای مبارزه با خستگی و افزایش خلق و خوی است.

کمک به کاهش وزن:نتایج پژوهش ها نشان می ‌دهد مصرف تخم مرغ برای صبحانه باعث می‌شود که 400 کالری کمتر دریافت کنید. این میزان کاهش کالری به این معنی است که در ماه 1.3 کیلو گرم وزن کم می ‌کنید. دلیل این مسئله این است که تخم مرغ احساس سیری طولانی مدتی تولید می‌ کند و بعد از خوردن آن شما نیازی به مصرف میان وعده احساس نخواهید کرد. درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول است اما هیچ دلیل قانع کننده ‌ای وجود ندارد که تخم مرغ میزان کلسترول خون را افزایش می ‌دهد.

سرشار از مواد معدنی ضروری:تخم مرغ سرشار از آهن، روی و فسفر است که بدن به آن‌ها نیاز فراوانی دارد. محققان فرانسوی مشاهده کردند که یکی از ترکیبات زرده‌ی تخم مرغ به نام کولین احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می ‌دهد. روی یا همان زینک یکی از عناصر ضروری است که سلامت سیستم ایمنی بدن را تضمین می‌ کند و باعث می‌شود بدن مواد غذایی مصرفی را به انرژی تبدیل کند. فسفر یک نقش کلیدی در تامین سلامت استخوان ‌ها و دندان‌ ها ایفا می‌ کند. علاوه بر این تخم مرغ حاوی ید نیز هست که برای هورمون ‌های تیروئید حیاتی محسوب می ‌شود و سلنیوم موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که در مقابله با سرطان موثر عمل می ‌کند.

کالری کم و پروتئین کافی:یک عدد تخم مرغ متوسط 70 تا 85 کالری و 6.5 گرم پروتئین دارد. سه عدد تخم مرغ (210 تا 225 کالری) حاوی 19.5 گرم پروتئین است. زنان به طور متوسط روزانه به 50 گرم پروتئین نیاز دارند. یعنی اینکه 3 عدد تخم مرغ نیمی از نیاز های روزانه‌ آن‌ها را تامین می ‌کند. البته توجه داشته باشید که نیاز به پروتئین در افراد مختلف با توجه به وزن و میزان فعالیت‌های روزانه‌ آن‌ ها متفاوت است و لازم نیست همه نیازهای یک فرد به پروتئین فقط با یک ماده غذایی تامین شود. توصیه می شود برای شناخت میزان نیازتان با پزشک مشورت کنید.

مقابله با سرطان:نتایج پژوهشی که در سال 2003 در دانشگاه هاروارد انگلیس انجام شد نشان می‌ دهد نوجوانانی که روزانه 3 عدد تخم مرغ مصرف می ‌کنند در سنین بزرگسالی کم‌تر به سرطان سینه مبتلا می‌ شوند. در سال 2005 پژوهش‌های دیگری انجام شد و محققان ثابت کردند زنانی که در هفته 6 عدد تخم مرغ می‌ خورند 44 درصد کمتر از زنانی که در هفته 2 عدد یا کمتر تخم مرغ می‌ خورند به سرطان سینه مبتلا می‌ شوند.

بهبود بهداشت چشم:یکی از پیامدهای پیری، وخیم تر شدن وضعیت بینایی است و در این میان چندین ماده مغذی به پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن می توانند کمک کنند. دو ماده لوتئین و زیگزانتین که آنتی اکسیدان های موجود در تخم مرغ محسوب می شوند، مزایای عمده برای بهداشت چشم دارند و مصرف مقادیر کافی از این دو ماده خطر ابتلا به آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و اختلالات چشمی دیگر را کاهش می دهد. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین آ است و ثابت شده که کمبود ویتامین آ یکی از شایع ترین علل نابینایی در جهان است.

 

 

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


دودهای مفید برای بدن

از قدیم رسم بوده که برای گرفتاری از بلا، دوری از چشم خوردن، نابودی چشم حسود و … از دود استفاده می‌کردند و باید بگوییم دودهای مفید و خوب زیادی هستند که از آن‌ها استفاده می‌شود.

1256

عوارض قرص‌های ضد‌بارداری

یکی از ساده‌ترین کارها برای جلوگیری از حاملگی، مصرف قرص‌های ضد‎بارداری می‌باشد، که این دسته از قرص‌ها عوارض جانبی زیادی دارند.

677

بدترین کفش‌ها برای آرتروز

اگر شما یکی از میلیون‌ها فردی هستید که با آرتروز زانو زندگی می‌کند، این را بدانید که انتخاب کفش یک تفاوت بزرگ در احساس شما نسبت به علائم این بیماری ایجاد می‌کند.

552

پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ با این مواد غذایی

با کمک گرفتن از برخی موادغذایی حاوی فولات می توانید مشکلات مختلف بدنتان را برطرف کنید و از ابتلا به سرطان در روده بزرگ در امان بمانید، برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه خطرناک توصیه می‌کنیم از حبوبات بیشتری در وعده های غذایی‌تان کمک بگیرید.

683

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.