روش های سالم برای اضافه کردن وزن

روش های سالم برای اضافه کردن وزن

چند روش سالم برای به دست آوردن وزن وجود دارد:

غذاهای مقوی و پرکالری را انتخاب کنیدبرای افزایش وزن لازم است بیشتر بخورید، اما کیفیت کالری که مصرف می کنید هم باید مد نظر قرار دهید اگر  به دنبال غذاهای با کالری بالا هستید باید مواد مغذی مصرف کنیداین مواد شامل آجیل و کره بادام زمینی، دانه ها، آووکادو، میوه خشک، جو، زیتون و روغن های سالم برای  قلب است.

ورزش

ممکن است فکر کنید که ورزش عمدتا برای کاهش وزن و نگهداری آن مفید است، اما ورزش کردن به ویژه ورزش های قدرتی می تواند برای افزایش اشتها و ایجاد عضلات مفید باشد پس از تمرین، مطمئن شوید که با مخلوطی از کربوهیدرات ها و پروتئین های سالم سوخت گیری می کنیدیک تکه نان جو  و کمی کره بادام زمینی و موز، یک ساندویچ ایده آل پس از تمرین است.
اگر تمایل داشته باشید سریعا افزایش وزن خود را  احساس کنید، بهتر است به جای داشتن
۳ وعده غذایی سنگین با داشتن ۵-۶ وعده غذایی کوچکتر در روز قادر به خوردن کالری بیشتری شوید .

بهتر است غذاهایی را که دوست دارید بخورید و اطمینان حاصل کنید که نسخه های کالری بالاتر از هر چیزی  را انتخاب می کنیدبه عنوان مثال، اگر شما می خواهید یک ساندویچ بخورید، نانی  را انتخاب کنید که در هر واحد آن حداقل ۱۱۰ کالری داشته باشداستفاده از غذاهای غنی از کالری مانند روغن زیتون، سس مایونز و آووکادو مفید است

غذاهای با کالری بالا را امتحان کنیداگر در حال فعالیت هستید یا میخواهید یک میان وعده بخورید، یک شیرینی با کالری بالا میتواند یک روش خوشمزه برای افزایش کالری باشدبا میوه های تازه یا یخ زده، سبزی ها و ماست خوشمزه، توفو یا شیر (لبنی، شیر سویا و یا شیر) شروع کنیداضافه کردن مواد غذایی پرکالری و چرب مانند روغن هسته ها، دانه های خوراکی، آوکادو، روغن کتان / کتان، پودر پروتئین ، جو، میوه خشک، و عسل به وعده های غذایی بسیار مفید است



مواد غذایی بی ارزش و سایر تنقلات را حذف کنید
گاهی اوقات نوشیدنی ها می توانند اشتها را کاهش دهند، بنابراین بهتر است از مصرف کالاهای خالی  ازکالری، نوشیدنی های انرژی زا و قهوه جلوگیری شوددر عوض، انتخاب مواد غذایی و نوشیدنی های غنی شده (مانند شیر) و یا کلوچه ها را جایگزین کنید


از خودت پذیرایی کن!

باید تمرکز خود را روی غذاهای مغذی نگه دارید حتی اگر کمبود وزن  داشته باشید، برای اکثر افرادی که میخواهند وزن  شان را  اضافه کنند، خوراکی هایی  مثلبستنی یا کیک خوب است.
توجه: برخی از شرایط سلامتی در  افراد  ممکن است منجر به محدودیت های غذایی شود و یا اینکه شخص به مکمل های غذایی نیاز داشته باشند. بهتر است  برای ایجاد یک برنامه افزایش وزن که نیازهای غذایی شما را برآورده کند با پزشک خود و یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

منبع: شفاجو

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


حتما این مشکل را دارید که بدنتان بی دلیل کبود میشود !! (بخش اول)

کبودی نتیجه جراحات کوچکی است که به مویرگ های خونی که در زیر سطح پوست قرار دارند، وارد می شود. اگر به هر دلیل این مویرگ ها آسیب ببینند، دچار خونریزی شده و خونی که از آنها خارج می شود، در زیر سطح پوست پخش شده و این تغییر رنگ کبود یا حتی سیاه را ایجاد می کند

9

جادویی برای زیبایی و خوش اندامی

نوشیدن شیره آلوئه ورا به صورت روزانه با چند بار ورزش در هفته برابری می‌کند، به کاهش چین و چروک و خشکی و تیرگی پوست کمک شایانی می‌کند، علاوه بر این به پاکسازی پوست کمک و خشکی مو و خارش را کاهش می‌دهد، شوره سر را درمان و باعث افزایش رشد و پرپشتی موها می‌شود.

52

عملکرد شکر در مغز مشابه موادمخدر است

مصرف شکر زیاد باعث کاهش حساسیت پرزهای چشایی می شود و به همین دلیل است که برای برخی افراد طعم های شیرین افراطی آزار دهنده نیست. قطع مصرف شکر موثرترین گام در جهت بدنی سالم است.

1113

پرهیز از پرتقال برای افراد مبتلا به یبوست

موسسه مبارزه با بيماري سرطان آمريكا چندين سال پيش در اثر مطالعات زياد دريافت كه علت اينكه سرطان معده در آمريكا كمتر از نقاط ديگر است اين است كه مردم آمريكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف مي كنند . البته شايد علت آن وجود ويتامين C در پرتقال است .

1161

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.