روش های سالم برای اضافه کردن وزن

روش های سالم برای اضافه کردن وزن

چند روش سالم برای به دست آوردن وزن وجود دارد:

غذاهای مقوی و پرکالری را انتخاب کنیدبرای افزایش وزن لازم است بیشتر بخورید، اما کیفیت کالری که مصرف می کنید هم باید مد نظر قرار دهید اگر  به دنبال غذاهای با کالری بالا هستید باید مواد مغذی مصرف کنیداین مواد شامل آجیل و کره بادام زمینی، دانه ها، آووکادو، میوه خشک، جو، زیتون و روغن های سالم برای  قلب است.

ورزش

ممکن است فکر کنید که ورزش عمدتا برای کاهش وزن و نگهداری آن مفید است، اما ورزش کردن به ویژه ورزش های قدرتی می تواند برای افزایش اشتها و ایجاد عضلات مفید باشد پس از تمرین، مطمئن شوید که با مخلوطی از کربوهیدرات ها و پروتئین های سالم سوخت گیری می کنیدیک تکه نان جو  و کمی کره بادام زمینی و موز، یک ساندویچ ایده آل پس از تمرین است.
اگر تمایل داشته باشید سریعا افزایش وزن خود را  احساس کنید، بهتر است به جای داشتن
۳ وعده غذایی سنگین با داشتن ۵-۶ وعده غذایی کوچکتر در روز قادر به خوردن کالری بیشتری شوید .

بهتر است غذاهایی را که دوست دارید بخورید و اطمینان حاصل کنید که نسخه های کالری بالاتر از هر چیزی  را انتخاب می کنیدبه عنوان مثال، اگر شما می خواهید یک ساندویچ بخورید، نانی  را انتخاب کنید که در هر واحد آن حداقل ۱۱۰ کالری داشته باشداستفاده از غذاهای غنی از کالری مانند روغن زیتون، سس مایونز و آووکادو مفید است

غذاهای با کالری بالا را امتحان کنیداگر در حال فعالیت هستید یا میخواهید یک میان وعده بخورید، یک شیرینی با کالری بالا میتواند یک روش خوشمزه برای افزایش کالری باشدبا میوه های تازه یا یخ زده، سبزی ها و ماست خوشمزه، توفو یا شیر (لبنی، شیر سویا و یا شیر) شروع کنیداضافه کردن مواد غذایی پرکالری و چرب مانند روغن هسته ها، دانه های خوراکی، آوکادو، روغن کتان / کتان، پودر پروتئین ، جو، میوه خشک، و عسل به وعده های غذایی بسیار مفید است



مواد غذایی بی ارزش و سایر تنقلات را حذف کنید
گاهی اوقات نوشیدنی ها می توانند اشتها را کاهش دهند، بنابراین بهتر است از مصرف کالاهای خالی  ازکالری، نوشیدنی های انرژی زا و قهوه جلوگیری شوددر عوض، انتخاب مواد غذایی و نوشیدنی های غنی شده (مانند شیر) و یا کلوچه ها را جایگزین کنید


از خودت پذیرایی کن!

باید تمرکز خود را روی غذاهای مغذی نگه دارید حتی اگر کمبود وزن  داشته باشید، برای اکثر افرادی که میخواهند وزن  شان را  اضافه کنند، خوراکی هایی  مثلبستنی یا کیک خوب است.
توجه: برخی از شرایط سلامتی در  افراد  ممکن است منجر به محدودیت های غذایی شود و یا اینکه شخص به مکمل های غذایی نیاز داشته باشند. بهتر است  برای ایجاد یک برنامه افزایش وزن که نیازهای غذایی شما را برآورده کند با پزشک خود و یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

منبع: شفاجو

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


پرکالری های لاغر کننده

تناسب اندام همیشه مورد توجه بوده است و همه افراد می خواهند تا اندامی مناسب داشته باشند.اندام مناسب علاوه بر آنکه زیباست از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است و آن هم سلامتی است.رژیم ها همیشه برای ایجاد تناسب اندامی که بر پایه سلامتی باشد عمل نمیکند و در واقع اگر می خواهید به اندام ایده الی برسید نباید سلامتی خود را به خطر اندازید

21

10 درمان خانگی برای رفع پف چشم‌ها

اینکه دور چشم هایتان هاله تیره ای باشد یا چشم هایتان پف کرده باشد شاید چیزی نباشد که در برخوردهای اجتماعی مطلوب باشد. خوشبختانه درمان های ساده ای برای از بین بردن پف چشم ها وجود دارند که معجزه می کنند.

283

به این دلیل به شامپوی‌تان نمک اضافه کنید

نمک در همه آشپزخانه ها جزء مواد مهمی می باشد. اما آیا می دانستید به غیر از استفاده غذایی از آن می توانید برای سلامت موهایتان نیز از آن بهره بگیرید. نمک به زیبایی موی شما کمک می کند.

89

برای لاغری برنج بخوریم یا نان

برنج و نان هر دو جزو غلاتی هستند که در رژیم های لاغری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سوالی که مطرح می شود این است که برای لاغر شدن نان بخوریم یا برنج؟

86

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.