تاثیر نامناسب مصرف زیاد قرص آهن

تاثیر نامناسب مصرف زیاد قرص آهن

 

محققان انگلیسی هشدار داده اند که مصرف قرص آهن می تواند طی 10 دقیقه به بدن آسیب برساند. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که این ماده به سرعت به رگ های خونی آسیب می رساند.

این بررسی نشان می دهد ، قرص آهن می تواند 10 برابر آهن مورد نیاز را وارد سیستم گردش خون کند. از این رو ضروری به نظر می رسد که پزشکان در تجویز این قرص دقت بیشتری داشته باشند.

آهن یک عنصر اساسی برای زندگی است. بسیاری از زنان آن را پس از زایمان ،برای درمان کم خونی مصرف می کنند.کم خونی ناشی از پایین بودن میزان این ماده معدنی ایجاد می شود.به گفته متخصصان مردان به طور متوسط نیاز به روزی 8.7 میلی گرم و زنان در دوران قاعدگی نیاز به حدود 14.8 میلی گرم دارند. زنان بار دار نیز برای رشد جنین به این ماده کانی نیاز پیدا می کنند.زنان نسبت به مردان نیاز به آهن بیشتری دارند تا سالم بمانند.

یک صد گرم استیک حاوی 3میلی گرم آهن است در حالی که همان میزان اسفناج حاوی 2.7 میلی گرم است. لذا دریافت کردن بیش از 20 میلی گرم آهن از طریق برنامه غذایی می تواند بسیار دشوار باشد.منابع خوب آهن شامل سبزیجات با برگ تیره،برنج قهوه ای ، گوشت و ماهی، آجیل و دانه ها ،تخم مرغ و میوه خشک است.اغلب مردم قرص آهن را برای درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن و رفع احساس خستگی مفرط مصرف می کنند.

مصرف 17 میلی گرم یا کمتر نمی تواند به افراد سالم ضرر برساند اما برای افرادی که از کم خونی رنج می برند دوزاستانداردی که تجویز می شود متفاوت است به عنوان مثال این میزان در انگلیس 200 میلی گرم است. محققان تاثیر مصرف زیاد قرص آهن را رو ی لایه درونی رگ ها آزمایش و مشاهده کردند که طی 10 دقیقه سلول ها دچار آسیب می شود.زیرا سیستم ترمیمی دی ان ای آنها فعال شده و شش ساعت نیز فعال می ماند.تمامی سلول های سیستم ترمیمی دی ان ای را دارند که هر نوع مشکلی را می تواند ترمیم کند.اما با افزودن آهن این سیستم ها باید سخت تر کار کند.این امر نشان می دهد که نسبت به آن چه تصور می شد،سلول ها نسبت به آهن حساس تر هستند. از آن جایی که این قرص برای سلامت اغلب بیماران لازم است با مشورت پزشک مصرف شود.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


ماده فوق العاده برای سفید کردن دندان در خانه

بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

13

توانایی خیار در کلاژن سازی پوست

خیار تنها باعث خنکی بدن نمی شود، بلکه برای حفظ شادابی پوست و سلامت استخوان ها هم مفید است.خیار منبع غنی از ویتامین های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

15

پتاسیم و کمک به کاهش سلولیت

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

34

در هنگام استفاده از لپ تاپ این موارد را رعایت کنید

اگر بعد از کار با کامپیوتر گردن درد و پشت درد به سراغ تان می آید، لازم است که نحوه ی نشستن خود و کار را با کامپیوتر را تغییر دهید. نشستن صحیح به شما کمک می کند از وارد شدن فشار به عضلات و مفاصل و آسیب های جسمانی جلوگیری کنید.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.