غذاهایی که خانم ها باید روزانه مصرف‌ کنند

غذاهایی که خانم ها باید روزانه مصرف‌ کنند

 

زنان باید برخی از غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهند تا علاوه بر دریافت مواد مغذی به فرآیند کاهش وزن خود نیز کمک کنند.

رژیم غذایی خود شامل خوراک سالم، عدم وجود چربی و کربوهیدرات پایین است که می‌توان با مصرف مداوم این شش ماده غذایی به آن دست یافت. البته پیش از معرفی این مواد غذایی باید گفت که ممکن است برخی از این موارد در تمام فصول سال به طور طبیعی موجود نباشند، اما توصیه می‌شود که در صورت عدم وجود آن مورد، اشکال دیگر آن مانند آبمیوه را مصرف کنند.

گلابی

مصرف روزی یک عدد گلابی می‌تواند تهدید چاقی را به میزان قابل توجهی کم کند. این گزاره نتیجه پژوهشی جدید است که در ژورنال علوم تغذیه و غذا منتشر شده است. در این مطالعه مشخص شد احتمال ابتلای به چاقی در افرادی که به طور منظم گلابی مصرف می‌کنند، 35 درصد کمتر از دیگران است. در این مطالعه هر دو گروه به یک میزان فعالیت می‌کردند و میزان کالری دریافتی آن‌ها نیز به یک میزان بود و تنها تفاوت آن‌ها مصرف گلابی به طور منظم در طول یک دوره زمانی مشخص بود. گلابی به دلیل وجود فیبر بالا به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

بادام

پژوهش منتشر شده در ژورنال بین‌المللی چاقی بر روی مصرف بادام تاکید دارد. در این مطالعه آمده که افرادی که روزانه 70 عدد بادام (در کنار رعایت رژیم غذایی کم کالری) مصرف کردند، در یک بازه شش ماهه توانستند 18 درصد از وزن بدنشان را کم کنند.

چای سبز

پیش از این از فواید چای سبز برای سلامتی آگاه بودیم. چای سبز در جلوگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع دو نقش دارد. اما حالا به لطف پژوهش انجام شده در ژورنال آمریکایی کلینیکال نوتریشن، مشخص شد که افرادی که میزان بالایی از چای سبز مصرف می‌کنند، بدون هیچ تغییری در رژیم غذایی خود می‌توانند حدود 1.3 کیلوگرم در طول 12 هفته از وزن خود کم کنند. چای سبز آثار مثبت دیگری نیز برای بدن دارد.

فلفل قرمز

طرفداران فلفل قرمز کم نیستند. این ماده غذایی علاوه بر سوزاندن دهان می‌تواند روند متابولیسم بدن را نیز سرعت بخشد. در پژوهش ارائه شده در پنجاه و نهمین همایش سالانه «بیوفیزیکال سوسایتی» مشخص شد افرادی که کپسایسین (ماده موجود در فلفل قرمز و سبز) را به رژیم غذایی پر چربِ خود اضافه می‌کنند، از افزایش وزن جلوگیری خواهند کرد. این مطالعه البته بر روی موش‌ها انجام شده بود، اما پیشتر نیز بر روی انسان آزمایش شده بود و نتایج مشابهی به دست داده بود.

شیر کامل و کره

مطالعه منتشر شده در ژورنال کلینیکال نوتریشن نشان داد زنانی که روزانه شیر کامل یا پنیر (به اندازه کافی) مصرف می‌کنند، نسبت به زنان دیگر کمتر با افزایش وزن روبه‌رو خواهند شد. البته این موضوع هنوز جای پژوهش دارد تا نتایج دقیق‌تری از آن به دست آید، اما تقریبا در اکثر پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده، نتایجی مشابه به دست آمده است. همچنین اسیدهای چرب موجود در لبنیات نقش سازنده در تنظیم هورمون‌های بدن و افزایش متابولیسم دارند.

تخم مرغ

اگر از طرفداران تخم مرغ نیستید، شاید لازم باشد که در تصمیم خود تجدید نظر کنید. مطالعه منتشر شده در ژورنال کالج آمریکایی نوتریشن نشان داد که مصرف تخم مرغ در صبحانه (به جای نان شیرینی و غلات) می‌تواند مانع گرسنگی و حتی پرخوری در طول روز شود. علاوه بر آن، پروتئین موجود در تخم مرغ می‌تواند نیروی مورد نیاز شما را تامین کند.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


دودهای مفید برای بدن

از قدیم رسم بوده که برای گرفتاری از بلا، دوری از چشم خوردن، نابودی چشم حسود و … از دود استفاده می‌کردند و باید بگوییم دودهای مفید و خوب زیادی هستند که از آن‌ها استفاده می‌شود.

1256

عوارض قرص‌های ضد‌بارداری

یکی از ساده‌ترین کارها برای جلوگیری از حاملگی، مصرف قرص‌های ضد‎بارداری می‌باشد، که این دسته از قرص‌ها عوارض جانبی زیادی دارند.

678

بدترین کفش‌ها برای آرتروز

اگر شما یکی از میلیون‌ها فردی هستید که با آرتروز زانو زندگی می‌کند، این را بدانید که انتخاب کفش یک تفاوت بزرگ در احساس شما نسبت به علائم این بیماری ایجاد می‌کند.

553

پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ با این مواد غذایی

با کمک گرفتن از برخی موادغذایی حاوی فولات می توانید مشکلات مختلف بدنتان را برطرف کنید و از ابتلا به سرطان در روده بزرگ در امان بمانید، برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه خطرناک توصیه می‌کنیم از حبوبات بیشتری در وعده های غذایی‌تان کمک بگیرید.

683

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.