غذاهایی که افراد شاد می‌خورند-قسمت دوم

غذاهایی که افراد شاد می‌خورند-قسمت دوم

تحقیقات نشان داده افرادی که برای صبحانه دو عدد تخم مرغ می‌خورند نسبت به افرادی که برای صبحانه تنها یک نان بیگل می‌خورند، به طور چشمگیری وزن کم می‌کنند.

در ادامه‌ی قسمت اولبه غذاهایی اشاره می‌کنیم که افراد شاد مصرف می‌کنند و مسلما باعث می‌شود که شما هم با مصرف آنها احساس خیلی بهتری داشته باشید.


6. چای بابونه
تحقیقات نشان می‌دهد که چای بابونه نه تنها باعث بهتر شدن روند خوابتان می‌شود بلکه عملکرد شناختی شما را هم در طول روز زیاد می‌کند. چای بابونه یکی از مواردی است که در کاهش وزن تأثیر زیادی دارد.


7. آب بلوبری
این دانه‌های تیره رنگ به کاهش وزن کمک کرده، و تا 
۷۳ درصد از شکل‌گیری سلول‌های چربی پیشگیری می‌کنند که به تنهایی باعث بهبود و ارتقای خلق و خوی شما می‌شوند. اما از طرفی دوزهای فراوانی از ویتامین C را هم دارند. اگر میزان این ویتامین کم باشد به خستگی، افسردگی و انگیزه‌ی کم منتهی می‌شود.


8. روغن کانولا
روغن کانولا یکی از راحت‌ترین و دم دست ترین منابع چربی‌های حاوی امگا
۳ بوده و می‌توانید به راحتی آن را در رژیم غذای‌تان بگنجانید. بعد از مصرف آن، این چربی‌ها در مغزتان جمع شده و خلق و خو و روحیه شما را بالا می‌برد.


9. تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از اسیدهای چرب حاوی امگا
۳ ، روی، ویتامین B و ید است که همگی به بهبود خلق و خو و روحیه شما کمک می‌کنند و از آنجایی که سرشار از پروتئین هم هست، شما را اشباع نگه داشته و بعد از مصرف آن تا ساعت‌ها انرژی خواهید داشت. تحقیقات نشان داده افرادی که برای صبحانه دو عدد تخم مرغ می‌خورند نسبت به افرادی که برای صبحانه تنها یک نان بیگل می‌خورند، به طور چشمگیری وزن کم می‌کنند.


10. فلفل قرمز
چرا قرمز؟ مگر همه فلفل‌ها مثل هم نیستند؟ در واقع باید گفت که فلفل قرمز نسبت به انواع دیگر فلفل میزان مواد مغذی و ویتامین 
C و ویتامین A بیشتری دارد. طی آخرین تحقیقات در این زمینه مشخص شد که فلفل قرمز بعد از سبزیجات برگدار، به عنوان قدرتمندترین سبزی شناخته شده است. در واقع میزان بالای ویتامین موجود در آن به بهبود خلق و خو و روحیه شما کمک کرده، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.


11. نارگیل
نارگیل سرشار از زنجیره متوسطی از تری گلیسیرید و انواع چربی است که به سلامت مغزتان کمک کرده و خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. و اگرچه می‌توان آن را به وفور در دسرهای سرشار از کالری یافت، نیازی نیست که برای استفاده بهینه از خواص آن، بخواهید مقدار زیادی نان ماکارون (که سرشار از نارگیل است) استفاده کنید.

 

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


نخوردن سحری موجب چاقی می‌شود

برخلاف تصور برخی افراد، روزه بدون سحری نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه به دلیل افت شدید قند خون در طی روز موجب می شود تا شخص روزه‌دار در زمان افطار تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای شیرین و چرب پیدا کند و همین موضوع در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

16

6 خوراکی انرژی زا برای روزه دارن

روزه گرفتن در تابستان که روزهای داغ و بلندی دارد خیلی هم ساده نیست و اگر در هنگام سحری مواد انرژی زا نخورید صد در صد بیمار خواهید شد. در این پست ما شما را با ۶ خوراکی معجزه گر آشنا میکنیم.

3950

6 هشدار جدی کمبود ویتامین ب 12 در زنان

توانایی بدن یک زن برای جذب ویتامین ب ۱۲ به تدریج و با افزایش سن، کاهش می یابد. محققان آمریکایی نشان می داده اند که ۴ درصد از زنان بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سال از کمبود این ویتامین رنج می برند.

63

نکات کلیدی برای روزه داری در فصل گرما

ماه رمضان امسال نیز همانند چند ساله گذشته با فصول گرم سال (بهار و تابستان) مصادف شده و این امر به برکات این ماه افزوده و در روایات بسیار از آن تمجید شده است. این مطلب شامل توصیه‌هایی است برای گرفتن روزه در روزهای گرم سال به شما کمک خواهد کرد.

52

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.