غذاهایی که افراد شاد می‌خورند-قسمت اول

غذاهایی که افراد شاد می‌خورند-قسمت اول

رژیم غذایی نادرست و فست فودها با تمام مواد شیمیایی فرآوری شده که به سختی می‌توان در آنها ماده‌ای مغذی پیدا کرد، می‌توانند موجب بروز استرس و اضطراب فزاینده شوند و شما را بی‌حال و بدخلق کنند.


اخیرا محققان روشی بدون استفاده از دارو یافته‌اند که می‌توانید با کمک آن روح و روان خود را تقویت کرده و شکمتان را ‌آب کنید، و آن غذای مغز است. بله، غذارسانی به مغز با غذاهای مقوی و مناسب یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای سطح خلق و خو و روحیه‌ی شما، افزایش میزان انرژی و دور ماندن دستتان از بسته چیپس است. در اینجا می‌خواهیم به غذاهایی اشاره کنیم که افراد شاد مصرف می‌کنند و مسلما باعث می‌شود که شما هم با مصرف آنها احساس خیلی بهتری داشته باشید.


1. لوبیای سیاه
لوبیا منبع غنی منیزیم بوده و باعث افزایش فعالیت هورمون شادی یعنی سروتونین در بدن می‌شود و همواره احساس «احساس می‌کنم شکمم باد کرده و چاق شده‌ام» را هم در شما از بین می‌برد. این دانه‌های کوچک ولی قدرتمند سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی نظیر آهن، فیبر، مس، روی و پتاسیم هستند. برای استفاده می‌توانید حدود 
۴۰۰ گرم از آن را با ۱ فنجان آب ترکیب کنید. بعد یک بسته نان شیرینی قهوه‌ای به آن اضافه کنید تا یک اسموتی درست شود.


2. ماهی هالیبوت
یکی از بهترین گزینه‌ها برای به دست آوردن احساس رضایت و ارتقای روند کاهش وزن، خوردن یک تکه‌ی بخارپز شده از ماهی هالیبوت است که حاوی ‌میزان زیادی پروتئین است و بر سطح سروتونین بدن شما هم تأثیر می‌گذارد. از طرفی آن را در ردیف یکی از غذاهای اشباع‌کننده دسته بندی می‌کنند.


3. نان غلات کامل
برای کاهش استرس (که در اکثر جاها با شما همراه است) بهتر است چیزهایی بخورید که سرشار از کربوهیدرات هستند چرا که باعث تسکین و فروکش کردن روند نوسانات هورمونی شما می‌شود. اما شیرینی نمی‌تواند به اندازه نانی که از غلات کامل درست شده چندان شما را شاد کنند. غلات کامل حاوی ویتامین 
B6 و منیزیم بوده و باعث بهبود خلق و خوی شما می‌‌شود.


4. چغندر
چغندر حاوی بتائین است که پشتیبانِ تولید سروتونین در مغز محسوب می‌شوند. از طرفی دوز قدرتمند و مؤثری از اسید فولیک هم دارند که سلامت عاطفی و روانی را تثبیت می‌کند. آنها جزو بهترین غذاها برای کاهش وزن محسوب می‌شوند چرا که حاوی نیترات های قدرتمندی هستند.


5. جلبک دریایی
جلبک دریایی در قالب سوشی یا به عنوان سالاد سرشار از یُدهایی است که با افسردگی مبارزه می‌کند و نمی‌توان در همه‌ی غذاها آن را یافت. یُد برای تیروئید و کارکرد درست آن اهمیت فراوانی دارد و از طرفی بر میزان انرژی، وزن و حتی عملکرد مغزتان هم تأثیر می‌گذارد.

 

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


نخوردن سحری موجب چاقی می‌شود

برخلاف تصور برخی افراد، روزه بدون سحری نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه به دلیل افت شدید قند خون در طی روز موجب می شود تا شخص روزه‌دار در زمان افطار تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای شیرین و چرب پیدا کند و همین موضوع در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

16

6 خوراکی انرژی زا برای روزه دارن

روزه گرفتن در تابستان که روزهای داغ و بلندی دارد خیلی هم ساده نیست و اگر در هنگام سحری مواد انرژی زا نخورید صد در صد بیمار خواهید شد. در این پست ما شما را با ۶ خوراکی معجزه گر آشنا میکنیم.

3950

6 هشدار جدی کمبود ویتامین ب 12 در زنان

توانایی بدن یک زن برای جذب ویتامین ب ۱۲ به تدریج و با افزایش سن، کاهش می یابد. محققان آمریکایی نشان می داده اند که ۴ درصد از زنان بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سال از کمبود این ویتامین رنج می برند.

63

نکات کلیدی برای روزه داری در فصل گرما

ماه رمضان امسال نیز همانند چند ساله گذشته با فصول گرم سال (بهار و تابستان) مصادف شده و این امر به برکات این ماه افزوده و در روایات بسیار از آن تمجید شده است. این مطلب شامل توصیه‌هایی است برای گرفتن روزه در روزهای گرم سال به شما کمک خواهد کرد.

52

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.