به بچه‌ ها آرامش بدهیم

به بچه‌ ها آرامش بدهیم

واقعیت این است که کودکان نیز استرس را تجربه می‌کنند. عوامل استرس در کودکان متفاوت است؛ تغییر یا نیاز به تطابق با محیط، شروع فعالیتی جدید، تغییرات و وقایعی نظیر مرگ یا بیماری در خانواده و … ممکن است کودکان را دچار استرس کند و آنها را تحت فشار قرار بدهد.  

روش های زیر به والدین برای رفع استرس کودکان کمک خواهد کرد.

 

تنفس عمیق

تنفس عمیق، با کند کردن تنفس، کاهش ضربان قلب و تنظیم فشار خون، آرامش را برای بچه‌ها به همراه خواهدداشت. به بچه‌ها یاد بدهید نفس عمیقی بکشند، آن را برای چند ثانیه نگه دارند و سپس رها کنند.

ورزش

تمرینات ورزشی مرتب، قابلیت مقابله با استرس را در کودکان افزایش خواهدداد.

تعمق

تعمق بهترین راه برای آرام شدن ذهن است. این کار به صورت فردی انجام می‌شود، بنابراین باید نحوه انجام آن را به کودک آموخت.

خندیدن

گفته شده است: خنده بهترین درمان است. واقعاً همینطور است. خنده باعث می‌شود نگرانی‌ها را فراموش و احساس آرامش کنید. راهی برای خنداندن بچه‌ها بیابید.

انقباض ماهیچه انگشتان پا

شاید انجام این کار برای بچه‌ها مشکل به نظر برسد، اما اگر این تمرین را با بچه‌ها انجام بدهید، آن را شیوه خوبی برای آرامش بخشیدن به آن‌ها خواهید یافت. در عین حال که خودتان هم این کار را انجام می‌دهید، از کودک بخواهید به  پشت درازکشیده، ماهیچه انگشتان پا را به سمت بدن بکشد و تا ده شماره  آن‌ها را در این حالت نگه دارد.  چهار تا پنج بار این تمرین را با کودک‌تان انجام بدهید.

تجسم

کارشناسان می‌گویند تجسم چیزهایی که دوست دارید، می‌تواند به شما احساس آرامش بدهد. به کودک اجازه بدهید رخ دادن اتفاقات خوب برای خودش را تصور کرده و یا هرچیزی را که برایش لذت بخش است مجسم کند. این تصور برای یک کودک می‌تواند تصوری از یک مسافرت باشد و برای دیگری تصور موفقیت‌های آینده.

درونگرایی

به بچه‌ها بیاموزید که با پرداختن به خودشان و موقعیتی که در آن هستند، می‌توانند ریشه استرس خود را بیابند، خود را بهتر بشناسند و به شکل مؤثرتری با استرس مقابله کنند. به کودک تان کمک کنید این شیوه را بیاموزد. این کار او را قوی تر و در مقابله با تنش‌ها تواناتر خواهد ساخت.


با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


آیا سرخ کردن ماهی فواید آن را میسوزاند؟

ماهی جزء لذیذترین غذا‌هاست و در منوی بین المللی هر کشوری چندین غذا با ماهی وجود دارد. ما ایرانی ها اکثر ماهی‌های موجود را یا کباب میکنیم یا سرخ. ماهی‌ها، مخصوصا ماهی‌های چرب‌تری مانند سالمون، ساردین، قزل‌آلا یا کیلکا، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.​

2339

مکیدن انگشت در سنین پایین و راه حل های موثر برای آن

عادت مکیدن انگشت (انگشت شست) در میان کودکان شایع بوده و در اغلب اوقات به عنوان عادت طبیعی تلقی شده که نباید نگران آن بود. کودکان غالبا در 2 سالگی یا در هنگام پیدایش و درآمدن دندان‌‌های دائمی این عادت را کنار می‌‌گذارند

409

مصرف بادام زمینی مؤثر در سلامت قلب

مصرف بادام زمینی از قلب محافظت کرده و ریسک ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد. مصرف روزانه بادام زمینی فواید زیادی برای سلامت دارد که از آن جمله می‌توان به حفظ سلامت قلب تا تامین مواد مغذی فراوان برای بدن و کاهش ریسک بیماری عروق کرونر در جهت کنترل چاقی اشاره کرد.

470

با دردهای مفاصل حاصل از خانه تکانی چه کنیم؟

کسانی که دیسک گردن و دیسک کمر دارند نباید در هنگام خانه تکانی زیاد خم و راست شوند چون درد آنها بیشتر می شود و باعث شعله ور شدن بیماری آنها خواهد شد.

1229

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.