گردن درد و سفتی گردن ناشی از چیست؟

گردن درد و سفتی گردن ناشی از چیست؟


اضطراب و استرس نیز می تواند منجر به تنش در عضلات گردن و ایجاد درد شود.

به طور معمول شما می توانید علائم گردن درد خود را با برخی از توصیه ها در خانه مدیریت کنید.

بسیاری از انواع گردن درد حاصل فعالیت های روزمره است از این رو توصیه می شود از برخی مسکن ها هنگام شروع این دردها استفاده کنید. مسکن هایی مانند پاراستامول، ایبوپروفن و یا ترکیبی از این دو برای کنترل درد مناسبند. ژل های ایبوبروفن نیز می تواند جایگزین قرص شود.

سعی کنید مکان درد را با کمپرس گرم پوشش دهید. این روش می تواند به کاهش درد و از بین رفتن اسپاسم عضلانی کمک کند. هرچند در برخی موارد کمپرس سرد نیز همین نقش را می تواند داشته باشد.

به پشت یا به پهلویتان بخوابید. این موقعیت ‌ها کمترین فشار را بر روی گردنتان می‌ آورد.

کسانی که روی پشت می‌ خوابند، باید بالشی گرد را انتخاب کنند که از قوس گردن حمایت کند و یک بالش صاف که زیر سرشان بگذارند. براي ساختن بالشی گرد می توانید يك حلقه محافظ گردن را رو به درون روبالشی یک بالش صاف‌تر و نرم‌تر وارد کنید، یا اینکه از بالش‌ های مخصوصی استفاده کنید که دارای یک بخش حمایت گردن و یک لبه هستند برای قرار گرفتن سر هستند.

استفاده از بالش پر را که اطراف گردنتان را می ‌گیرد، را در نظر داشته باشید. البته بالش ‌های پر در طول زمان فشرده و صاف می‌ شوند، و باید حدود یک سال یک ‌بار عوض شوند.

در صورت شدت گردن درد از رانندگی خودداری کنید.

اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید یا اینکه تلفن سیار منزلتان را بین گردن و شانه هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل می شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می آورند را همین امروز ترک کنید.

اضافه وزن به تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه گردن فشار می آورد.



اگر سفتی و درد گردن شما بیش از یک ماه ادامه داشته باشد، شما باید جلسات فیزیوتراپی داشته باشید.

اگر نشانه ها بهبود نیافت، پزشک ممکن است شما را به متخصص درد ارجاع دهد و آنهم برای دریافت درمان های بیشتر.

با اخبار سلامت دیجی دارو همراه باشید


ماده فوق العاده برای سفید کردن دندان در خانه

بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

13

توانایی خیار در کلاژن سازی پوست

خیار تنها باعث خنکی بدن نمی شود، بلکه برای حفظ شادابی پوست و سلامت استخوان ها هم مفید است.خیار منبع غنی از ویتامین های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

15

پتاسیم و کمک به کاهش سلولیت

محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. در ادامه به فواید مصرف پتاسیم اشاره می شود.

34

در هنگام استفاده از لپ تاپ این موارد را رعایت کنید

اگر بعد از کار با کامپیوتر گردن درد و پشت درد به سراغ تان می آید، لازم است که نحوه ی نشستن خود و کار را با کامپیوتر را تغییر دهید. نشستن صحیح به شما کمک می کند از وارد شدن فشار به عضلات و مفاصل و آسیب های جسمانی جلوگیری کنید.

56

با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و از آن طریق با ما در ارتباط باشید.